|
Jeg er på vej til Mozambique for at arbejde 12 månder som konsulent i et udviklingsprojekt. Min nye franske arbejdsgiver beder om et EU VAT nummer. - Derfor tænker jeg på at oprette et pesonligt firma for at få CVR-nr /EU VAT nummer. Hvordan kommer det til at fungere med at udskrive faktura i forhold til moms (salg af ydelser til andet EU land faktureres uden moms?) overfor SKAT når jeg ikke har tænkt mig at købe/sælge ting, men bare sælge min konsulentydelse. Det vil så blive et momsregnskab med bare nuller. Og hvordan påvirker det mig i forhold til at opnå §33 status, dvs fritagelse for skat ved arbejde i uland over 6 måneder. Har du prøvet dette eller ved hvor jeg skal finde oplysninger, så sætter jeg pris på en kommentar. Vh Erik "Vand i Afrika"
|
Kan organisationen du er ude for ikke hjælpe. Jeg kender ikke til det, men som firma vil du jo ha anden skat end privat, og med kun EN arbejdsgiver og ikke moms giver det mig ikke mening med mindre det er udgifter der skal trækkes fra. EU firmaet kan ikke nøjes med dit CPR og betale honorar så du slipper for besvær? Jeg ville da høre dem, med mindre nogen kommer med råd om virksomhed
Bliv gratis medlem