Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blæser paa MBP køre MAX ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min MBP fra 2009 har et problem. For ca 1 ar siden gik bundkortet. Jeg læste paa nette at man kunne bage bundkortet i ovenen. Det har jeg saa gjort en 4 gange siden og det MBP'en virker bagefter.

Men denne her gang, igaar, sker det at naar jeg tænder MBP, saa køre blæserne op paa MAX ?

Det er pisse træls at høre paa men mit M er om der mon sker noget ved dette at de hele tide køre i højeste gear ?

mvh

anders

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:53

Anders S:

Hej

Min MBP fra 2009 har et problem. For ca 1 ar siden gik bundkortet. Jeg læste paa nette at man kunne bage bundkortet i ovenen. Det har jeg saa gjort en 4 gange siden og det MBP'en virker bagefter.

Men denne her gang, igaar, sker det at naar jeg tænder MBP, saa køre blæserne op paa MAX ?

Det er pisse træls at høre paa men mit M er om der mon sker noget ved dette at de hele tide køre i højeste gear ?

mvh

anders

Det kunne være, at da du har bagt den, at bundkortet har taget skade af det, og så problemet først er opstået på sigt?

Muligvis prøv at installer et program der kan styre dine fans - (iStat Menus kan fx).

Der er ikke givet særlig meget information, om hvad du har kørende osv.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:05

Anders S:

Hej Anders,

Der kan være flere grunde til at blæserne går amok:

1) En hardware defekt - i så fald kan det med stor sandsynlighed være nogle af de temperatur sensorer, som sidder på board'et (denne fejl ses ofte på board's som har været udsat for væskespild)

2) Software. Det er almindeligt kendt, at nogle programmer kan få blæserne i max på apple maskiner. Prøv at lukke/stoppe alt hvad du kan af programmer og se om det hjælper.

Og for at besvare dit sidste spørgsmål: Ja, det siger sig selv, at der er større slitage på blæserne, når de kører for fulde omdrejninger.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 21:00

Takker til jer begge, jeg vil se paa det der program til at styre blæserne med.

10 sek efter at jeg har startet mbp op er blæserne i top speed, uden nogen programmer aaben.

jeg skal nok ud og kobe en ny mbp 13" eller den mindste iMac

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Gamle IMAC's har et ligende problem.

Når de har været tændt nogle dage, går blæseren amok, men det kan fikses med en genstart.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)