Min MBP fra 2009 har et problem. For ca 1 ar siden gik bundkortet. Jeg læste paa nette at man kunne bage bundkortet i ovenen. Det har jeg saa gjort en 4 gange siden og det MBP'en virker bagefter.
Men denne her gang, igaar, sker det at naar jeg tænder MBP, saa køre blæserne op paa MAX ?
Det er pisse træls at høre paa men mit M er om der mon sker noget ved dette at de hele tide køre i højeste gear ?
Min MBP fra 2009 har et problem. For ca 1 ar siden gik bundkortet. Jeg læste paa nette at man kunne bage bundkortet i ovenen. Det har jeg saa gjort en 4 gange siden og det MBP'en virker bagefter.
Men denne her gang, igaar, sker det at naar jeg tænder MBP, saa køre blæserne op paa MAX ?
Det er pisse træls at høre paa men mit M er om der mon sker noget ved dette at de hele tide køre i højeste gear ?
mvh
anders
Det kunne være, at da du har bagt den, at bundkortet har taget skade af det, og så problemet først er opstået på sigt?
Muligvis prøv at installer et program der kan styre dine fans - (iStat Menus kan fx).
Der er ikke givet særlig meget information, om hvad du har kørende osv.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Hej Anders,
Der kan være flere grunde til at blæserne går amok:
1) En hardware defekt - i så fald kan det med stor sandsynlighed være nogle af de temperatur sensorer, som sidder på board'et (denne fejl ses ofte på board's som har været udsat for væskespild)
2) Software. Det er almindeligt kendt, at nogle programmer kan få blæserne i max på apple maskiner. Prøv at lukke/stoppe alt hvad du kan af programmer og se om det hjælper.
Og for at besvare dit sidste spørgsmål: Ja, det siger sig selv, at der er større slitage på blæserne, når de kører for fulde omdrejninger.