Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feature-oversigt for open-source webshops?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Magento dominerer temmeligt hårdt når vi fx. snakker multishop funktionalitet. 

Tænk fx. en B2C shop og en B2B shop på to forskellige domæner. B2C sitet på 3 forskellige sprog, B2B sitet på 1 sprog. Alt dette kan lade sig gøre fra den samme Magento installation.

Derfor kunne denne dette også være en parameter :)

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:21

Tak til Henrik for data på Virtuemart! :-)

Da der endnu ikke er nogen, der har kunnet/ville henvise til en fornuftig oversigt, kan gruppen da sikkert samle en sammen. Nu har vi da i hvert fald Virtuemart med - og det lyder som om at Rasmus kan fylde ind for Magento... Jeg holder gerne tovet og samler/opdaterer arket.

Ifht. Kims forslag til flere feature-felter er jeg enig i at de alle er interessante og relevante. Desværre vurderer jeg også at de fleste af dem er for subjektive til at kunne lave en fornuftig sammenligning. Vi ender hurtigt med at sammenligningen bare bliver en kampplads for de forskellige systemers fans/brugere. Det er der ikke mange der kan have interesse i. Min personlige interesse i oversigten var at finde nogle få kandidater som jeg kunne kigge nærmere på (I kan allerede se hvilke jeg umiddelbart har haft kig på ;-). Men bare det at få sorteret nogle fra eller finde nogen man ikke kendte ville være en kæmpe hjælp. Jeg tror ikke under nogen omstændigheder at man slipper for at læse noget mere inden man vælger system - fx om hvor let/svært de forskellige systemer er at sætte op/opdatere og hvordan brugergrupperne er. Ifht. Rasmus' bemærkning ifht Magento og multishop er det faktisk noget jeg selv har haft fokus på. Men hvis de reelt er dominerende, hører det for mig at se nærmere til i en note...

Hvis jeg vidste lidt om det ville jeg imidlertid gerne tilføje Kims forslag om support af mobile enheder. Men med mindre et system bruger flash, kan man vel lave et site der kører på de mobile enheder med dem alle. Så det er spørgsmålet, hvilken teknologi der reelt efterspørges i den forbindelse?

Versionen med Henriks tilføjelser ligger her: http://hi5.dk/Temp/OpenSource-webshop-features_v0-02b.xls. Jeg håber, at der er nogen af hajerne derude, der vil bidrage med data (og evt. relevante, manglende features i arket) for de listede og andre systemer!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:38

Gnyff:

Hvis jeg vidste lidt om det ville jeg imidlertid gerne tilføje Kims forslag om support af mobile enheder. Men med mindre et system bruger flash, kan man vel lave et site der kører på de mobile enheder med dem alle. Så det er spørgsmålet, hvilken teknologi der reelt efterspørges i den forbindelse?

nah, flash kontra non-flash er ikke problemet. 
De fleste webshops og tilhørende skabeloner kører med relativ fixed størrelse på kolonner , menupunkter der går ud over kanten på mobile , billedstørrelser der ikke tager hensyn til device, ingen specific understøttelse af touch osv.  

De webshops der først forstår at understøtte mobile godt får en klar konkurrencefordel. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:35

Kim Hjortholm:
De fleste webshops og tilhørende skabeloner kører med relativ fixed størrelse på kolonner , menupunkter der går ud over kanten på mobile , billedstørrelser der ikke tager hensyn til device, ingen specific understøttelse af touch osv.

Ok. Men jeg kan ikke helt se hvilke "absolutte features" vi evt. kan liste? Det med skaleringen er en af mine personlige kæpheste. Det er da irriterende at sidde med en 3.6Mpixel skærm og kigge på en side designet til VGA  (eller en smartphone ;-)! For nogle år siden lignede det, at Typo3 CMS'et havde en god løsning - men der er vist ikke så meget liv i deres webshop del... Men under alle omstændigheder ved jeg faktisk stadig ikke, om der overhovedet er en fælles betegnelse for sådanne "skaleringsfeatures"!?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 22:05

Gnyff:

Kim Hjortholm:

Ok. Men jeg kan ikke helt se hvilke "absolutte features" vi evt. kan liste? Det med skaleringen er en af mine personlige kæpheste. Det er da irriterende at sidde med en 3.6Mpixel skærm og kigge på en side designet til VGA  (eller en smartphone ;-)! For nogle år siden lignede det, at Typo3 CMS'et havde en god løsning - men der er vist ikke så meget liv i deres webshop del... Men under alle omstændigheder ved jeg faktisk stadig ikke, om der overhovedet er en fælles betegnelse for sådanne "skaleringsfeatures"!?

TYPO3 vil jeg ikke anbefale til webshops, men kun til CMS løsninger. Magento vil jeg derimod gerne anbefale. Stick out tongue

I forhold til mobilvenlige shops, så er Magento også godt med, da nyeste version indeholder mulighed for at aktivere en mobilvenlig skabelon, som viser alt indhold i shoppen lige fra kategorier, produker, checkout osv. på en pæn måde. Det virker ret godt.

Den betalingsgateway vi altid benytter sammen med Magento, er også for nyligt blevet opgraderet til at være mobilvenlig, sådan så der også nemt kan betales via en mobiltelefon.

Andre systemer kan dog temmelig sikkert det samme eller noget lignende.

Begrebet i leder efter er måske "Responsive webdesign" ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)