Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feature-oversigt for open-source webshops?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg sidder med vedligeholdet af en gammel webshop, som tydeligvis skulle have være skiftes for lang tid siden! Uden at gå yderligere i detaljer, er jeg derfor (tydeligvis som mange andre) på udkig efter en god open-source løsning. I den forbindelse under det mig /meget/, at jeg endnu ikke har fundet nogen fornuftige "feature-sammeligninger". En sådan ville ellers være en kæmpe hjælp til at vælge et system for novicer som mig - uanset om man vil købe sig fra at få den implementeret eller ej!

For mig at se er det nærmest umuligt at få et overblik. Jeg ville således forvente, at der var mange, der har prøvet at lave en oversigt ifht. deres egne behov. Og måske endda nogle professionelle webdesignere, der som del af deres egne valg, har lavet en mere omfattende????

Jeg har lige kastet et eksempel sammen for at vise, hvad jeg søger: http://hi5.dk/Temp/OpenSource-webshop-features_v0-01.xls

Henvisninger til bedre (udfyldte!)  versioner modtages med kyshånd! ;-)

Mvh.

Anders

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 02:43

Det er en rigtig god idé, vi har arbejdet lidt på det samme, men da vi har valgt vores fortrukne løsning er vi ikke kommet videre, jeg har dog lidt input du måske kan bruge:

Unlimited categories
Unlimited products
Related products
Products in multi-categories
Related products
Product export .CVS
Product import .CVS
Quantity discounts
Advanced discounts

Gift Certificates
Google Analytics     
Global Coupons
Promo Codes
Advanced Newsletters management
Affiliate tracking

Multiuser (administration profiles) log-in
B2B Log-in

Export client information
Export sales statistics
Invoice HTML
Invoice PDF
Packing slip

Custom page titles
Custom META Keywords
Custom ALT Descriptions for Images

Advanced Taxes

Med venlig hilsen

Thomas

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 03:13

Jeg har kastet Thomas' tilsyneladende meget fornuftige feature-forslag (tak for dem!) ind i http://hi5.dk/Temp/OpenSource-webshop-features_v0-02.xls . Men det gør det jo ikke til en mere overskuelig opgave... ;-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 04:21

Der må jo være nogle eksperter indenfor de enkelte open-source shops, der kan udfylde skemaet. Jeg sætter gerne "vores" system på, hvis det har interesse :)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 14:09

Hejsa,

Jeg har smidt dig en PM med link til en version af dit regneark med info om Virtuemart til Joomla.
Derudover kan du evt. tilføje ePay, Dibs & Paypal  som mulige betalingsgateways til Virtuemart :)

Får du brug for at få opdateret arket med yderligere felter vedr. Virtuemart, smider du det bare forbi mig - så skal jeg nok udfylde hullerne :)

Henrik Holm Nielsen

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:32

Henrik Holm Nielsen:
link til en version af dit regneark med info om Virtuemart til Joomla.

Muligt at få kopi af den PM eller måske bare dele link i tråden her ?

Mine indspark til beslutningsparametre:

• Understøttelse af mobile enheder/tablets - vil for mig være en af de vigtigste beslutningskriterier hvis jeg skulle vælge platform igen.
    Jeg har en webshop baseret på Joomla/virtuemart hvor den nuværende udgave ser ok ud på ipad (Jivana med salg af økologisk kosmetik og makeup uden parabener),- men ikke funktionel/brugervenlig på smartPhone. Følger derfor med stor interesse udviklingsplaner for kommende versioner
  • Community størrelse og aktivitet
  • Template udvalg 
  • Extension udvalg og priser
  • Ease of customization. Vigtig beslutningsparameter!

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Fra  2nd Level Skrevet kl. 16:54

Kim,

Jeg har smidt dig en PM.

Til evt. andre - jeg vil lade trådstarter om af samle informationerne, og synes vi skal nøjes med at dele hans udemærkede ark da det indeholder flere informationer end jeg har bidraget med!

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Fra  2nd Level Skrevet kl. 16:55

Men jeg står gerne til rådighed når det kommer til specifikke spørgsmål vedr. Virtuemarts funktioner og dets muligheder - dog helst i andre tråde end denne!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 17:21

Har lavt hurtig scan og nedenståede er også supporteret

Quantity discounts - via 3 part
Advanced discounts - via 3 part
Promo Codes - via 3 part

Har ikke fået tjekket ver 2.0 af virtuemart igennem endnu så muligt at der er flere features med i basisudgaven af VM 2.0

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Fra  2nd Level Skrevet kl. 17:33

Jeg er helt enig i, at med 3 parts extensions har/får Virtuemart mange flere funktioner, men tænkte at hvis listen skulle give mening så var det nok bedst at holde sig til core funktionaliteterne.

Når det er sagt, så véd jeg godt at jeg selv i arket har nævnt at et par funktioner findes via 3 part - så jeg har ikke været konsekvent i min tankegang :) Så måske vi skal blive enige om at de funktioner der nævnes i arket, kan kommenteres med produkter fra 3 part, for at arket ikke skal blive helt uoverskueligt. Der findes vist sammenlagt mere end 1500 extensions til Virtuemart alene... ;)

Jeg har i øvrigt taget udgangspunkt i VM 2.0 i min sammenfatning af funktionaliteten i regnearket.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)