Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der overhovedet plads til flere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine drømme går i retningen af stof/garn webshop med alt hvad der hører der ind under.

Kendte garner som forhandles få steder og stof af designerer som jeg kan se flere bruger.

Men hvordan griber jeg det an? i første omgang skal jeg jo finde ud af om der overhovedet er marked for det - men hvordan gør jeg?

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

er der et marked? Svar: Ja. Er markedet mættet? Svar: Nej.

Et marked er ikke mættet så længe du kan differentiere dig og tilbyde en service de andre ikke kan. Tænk innovativt! 

Du skal starte med at identificere din virksomhed, ideer mv. og så efterfølgende lave en markedsanalyser der henvender sig til din primære målgruppe (den målgruppe du gerne vil sælge til). 

Så er du ret godt med. Lav efterfølgende en forretningsplan for at se om ideen er holdbar både økonomisk og idémæssigt. 

Best Regards

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar.

 

Hvordan pokker laver jeg en markedsanalyse?

 

(er i den grad lysegrøn)

 

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gøres på mange måder. Hvem er din målgruppe? er det 18-30 årige BtC, 40-60 årige eller er det BtB kunder? 

Er det BtB kan du ringe dem op med relevante spørgsmål og spørge dem om de kunne være interesseret i dine typer produkter osv. 

Er det BtC markedet kan du lave spørgeskemaer du kan uddele hvor du spørger om hvad de gerne vil have at man skal kunne på webshoppen for at det kan blive til et potentielt køb? Skulle jeg personligt købe noget stof på en webshop, skulle der være mange oplysninger om produktet, kvalitet, evt. en video hvor man får en kort beskrivelse af produktet, da jeg forbinder stof med noget jeg gerne vil røre ved inden. Alle sådanne ting kan du spørge om i din markedsanalyse for at afdække behovet så grundigt som muligt, for at du kan tilbyde netop det din målgruppe søger.

Det er vigtigt at du har en målgruppe, da du ikke bare kan sælge et produkt til alle i hele verden. Det kræver at man sætter sig ind i forholdene mv. hos de potentielle kunder, samt når man skal begynde at designe hjemmesiden og lave en marketingkampagne. Så tilpasser man sig en målgruppe.

BtC = Business to Consumer (Altså til Hr. og fru Danmark)

BtB = Business to Business (Virksomhed til virksomhed) 

Best Regards

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk svar - tusind tak !

 

Det vil jeg bruge noget tid på :0)

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :-)

Hvis du finder frem til at din målgruppe er under 40 år BtC, kan du eventuelt bruge www.surveymonkey.com til at lave en gratis online markedsundersøgelse. Det kræver så at du finder nogle til at svare på spørgsmålene indenfor din målgruppe (ikke blot venner, bekendte og familie), men reelle potentielle kunder.

Alternativt kan du stille dig ned på det lokale torv/gågade/strøg/butikscenter og uddele spørgeskemaer. Men husk at din demografiske målgruppe for en webshop er hele Danmark, så gør du dét, skal du nok overveje at tage flere forskellige byer med i din betragtning af stikprøvens omfang på markedsundersøgelsen. 

Ydermere er der en huskeregel der hedder cirka 1200 respondenter i en markedsundersøgelse og man har dækket hele universet. Så det er en kamp, medmindre man er et analyseinstitut :-)

God vind, bare skriv hvis du har flere spørgsmål :-)

Best Regards

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)