Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncering og Google Analytics

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Vi er begyndt at prøve at annoncere på Facebook hvilket jo er ligetil og simpelt. 

Når man så kigger på de daglige klik og det vi har fået ind af data igennem Google Analytics, så ligger der mange flere klik inden i Facebooks data i forhold til Google Analytics (hvis man kigger på ens henvisnings-trafik)

Hvad kan grunden til dette være? (er det unikke besøgende)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tracker du det kun via henvisninger?

Hvis du skal have det specifikke så vil jeg anbefale dig at tagge det op i Analytics, via kampagner. Så kan du se noget nærmere det nøjagtige.

Det bliver dog næsten aldrig helt nøjagtigt. Facebooks annoncer kan godt være lidt langsomme, så hvis en bruger klikker og lukker ned inden besøget bliver registreret i Google Analytics, så tæller det kun inde hos Facebook.. Det kan også være internetforbindelsen ryger imens osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er kun via henvisninger. Har læst lidt omkring tagging og fundet flere videoer der viser hvordan man kan sætte det op.

Synes bare når man nu har haft 100 klik og der er registreret 60 inden i GA at der er en stor afvigelse.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)