Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til større Joomla opgave vedr. formularer o.a.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Fra  LejEnBehandler.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at projektlede et projekt i Joomla for en kunde, og har nogle issues som jeg skal kunne præsentere nogle løsninger på i en prototype,
og har nogle udfordringer som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med. Er løsningerne brugbare, kan der blive tale om fakturerbare timer senere,
men foreløbig skal jeg have garanti for at kundens ønsker overhovedet er mulige, og en brugbar løsningsmodel - helst af en erfaren Joomlahaj!

Foreningen som skal bruge sitet, ønsker at have deres medlemsdata liggende i en form for database, som man kan "angribe" og trække data ud
fra andre steder på sitet. De er 600 medlemmer og medlemsformularen skal indeholde både alm. text felter, et billede, listefelter, multifelter osv.

Til den del er jeg blevet foreslået at benytte JomSocial, som skulle have alle disse ingredienser og være nem at sætte op:
Er det det rigtige værktøj til opgaven ? Og kan andre komponenter i Joomla trække data fra JomSocial ?

Næste problematik er, at kunden gerne vil have at medlemmerne skal kunne logge ind på sitet, og bestille nogle ting vha. forskellige formularer
(RS Forms !?!). Medlemmet har et medlemsnummer, og ved blot at angive det (og evt. et password) så skal formularen kunne slå nogle data op
i Medlemsdatabasen (JomSocial?), og systemet skal forudfylde nogle felter på formularen, så medlemmet ved at det hans data der nu bygges videre

på (bestilles noget udfra), og så medlemmet kan lave add-on informationer til sine eksisterende medlemsdata.

Fx. står der i medlemsdatabasen at medlemmet har en X fra 1968, og en Y fra 1945. Formularen, der skal udfyldes, skal ende op med at han vælger
nogle stævnedeltagelser for én af disse "bogstaver", så den skal præsentere ham/hende for de bogstaver han er ejer af ved at slå dem op i medlemsdatabasen.

Formularen skal bestå af flere forskellige sider, dvs. felterne skal deles op på tabs, som hver især får en tekst: 1) Basisdata 2) Løbsdata 3)
Forplejning 4) Afslutning/Betaling. Kan man det med RS Forms ?

Når de forskellige felter er udfyldt, så skal der kaldes et modul, så medlemmet kan betale online for de ydelser han har valgt på formularen
(løbsdeltagelse, forplejning, strøm, x liter benzin osv. osv). Er det noget der kan løses i Joomla, og hvilket værktøj vil du anbefale ?
(Jeg er blevet anbefalet redSHOP eller VirtueMart...)

Det er de problemer jeg skal vide at jeg kan løse, for at kunne præsentere en prototype for kunden, og kan du det, hører jeg meget gerne fra dig!
Mvh og tak for et godt netværk.
Lars
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jomsocial er noget mere frontend bling bling orienteret end det behov du har.

redMEMBER og redFORM kan gøre mange af de ting du ønsker - formularer oprettet i redFORM kan vise felter fra redMEMBER - så når medlemmet er logget ind så er formularene forudfyldt osv.

Dermangler selvfølgelig noget logik i forhold til det med X og Y og årgange (men det har du ikke beskrevet så nært) og så integrationen til redSHOP så der kan betales der.

Men jeg tror ikke umiddelbart du kommer tættere på det du beskriver end med redFORM og redMEMBER :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)