Jeg har meldt mig på elance.com fordi jeg gerne vil have lavet et nyt logo. Jeg har så fundet 2 grafikere der hver især kommer med forslag, og jeg har også modtaget forslag fra dem begge, hvor den ene er en del mere seriøs i det han tilbyder end den anden.
Er det muligt at annullere den opgave som jeg har en grafiker på som jeg ikke bryder mig om ? Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg har forpligtet mig til derinde, og syntes at siden er lidt svær at finde rundt på.
Er der nogen herinde der har erfaring med elance.com og som har brugt siden flere gange der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, eller guide mig igennem det ?
Du kan ikke anullere uden at betale hvis du ikke har en bedre begrundelse end at du ikke kan lide ham.
Du behøver ikke vælge en contractor hvis du ikke har gjort det, og du kan som sådan anullere opgaven. Men HAR du indgået aftale med en contractor har han lov til at lave opgaven færdig og få sine penge.
Jeg har også nogle gange trukket den ene hjernedøde inder efter den anden igennem programmeringsopgaverne, og det eneste man kan gøre er at lade være at bruge dem igen, og efterlade passende feedback for at få renset ud i systemet så man også hjælper andre.
Det må altid være ris til egen røv, for man har mulighed for at have en dialog med leverandøren før man accepterer vedkommendes bud. Så kan man sikre sig at vedkommende forstår engelsk, kan det han siger han kan, og forstår og respekterer vores kultur.
Tak for dit uddybende svar. Ja, jeg kan se at bliver nødt til at betale til begge grafikere, desværre, men så er det godt at jeg skal bruge 2 logoer :-).
Kender du andre steder hvor korrespondencen fungerer bedre på lignene sider ? Eller rettere sagt, hvor det er lidt nemmere at finde ud af hvad man skal og ikke skal gøre.
Jeg har så fundet 2 grafikere der hver især kommer med forslag, og jeg har også modtaget forslag fra dem begge, hvor den ene er en del mere seriøs i det han tilbyder end den anden.
det er lidt uklart om du har sagt OK til dem begge (givet dem opgaven) eller om du kun har modtaget forslag. Hvis du kun har modtaget forslag er du jo ikke forpligtet. På den anden siden hvis du har sagt OK til dem begge og indgået en aftale er det sikkert så billigt at du har råd til begge :-)
Jamen jeg har skrevet med dem begge nu, og skal faktisk bruge 2 forskellige logoer, så vi er ved at være på plads med noget brugbart, men jeg var blot i tvivl om hvad det var jeg havde accepteret derinde. For umiddelbart ser det ud som om jeg har accepteret at de har en opgave begge to, men jeg har ikke lavet udbetaling til dem endnu.
Men jeg går ud fra når jeg kigger "Proposals" igennem og klikker på den grønne "Select" knap, at så har jeg forpligtet mig ?
Men jeg går ud fra når jeg kigger "Proposals" igennem og klikker på den grønne "Select" knap, at så har jeg forpligtet mig ?
yeps jeg har været inde og se på din opgave på elance - den er "awarded" til dem begge, så du er formentlig forpligtet da i efterfølgende gensidigt har accepteret terms & payments. Så jeg tænker at du har betalt noget eller de fulde beløb til Elance, som holder dem ind til du frigiver betalingen.
Det er vel også rimeligt nok at betale hvis du har accepteret og de er gået igang. Omvendt skal du jo ikke tage i mod hvad som helst , så du kan vente med at frigive betaling til du er tilfreds med logo'er fra dem
Helt enig med alt det de andre har skrevet. Men opgiv nu ikke Elance. Det er et fantastisk system. Men næste gang du lægger en opgave ud, så bør du bruge en del tid på at vurdere de forskellige udbydere. F.eks. studere deres profil, der reference projekter, og specielt de karakterer de har fået fra tidligere kunder. Jeg har nok lavet 25-30 opgaver af meget forskellig art via Elance, og har kun haft en kikser.
Det er et super system, og når du har prøvet det et par gange så finder du hurtigt ud af hvorledes det hele spiller. De leverandører jeg har arbejdet med at altid korrigeret alt hvad jeg har bedt om, da de er meget opsatte på at få en god evaluering.
Super vigtigt at lave et meget præcist brief til leverandører
Held og lykke med det.
P.S. www.thenetmencorp.com er ret gode til at lave logos. Du kan også finde dem på elance.