Vi overvejer at registrere vores virksomhed som I/S. Men vi har ingen intentioner om at leje et lokale til formålet, da vi er studerende og ikke kommer til at bruge det. Men virksomheden skal vel have en fysisk placering, og her tænkte jeg i min egen lejlighed.
Jeg har hørt engang, at der er visse ting der skal tages hensyn til, f.eks. må jeg ikke længere ryge i lejligheden, pga., loven omkring rygning på arbejdspladser.
Er det korrekt, og er der andre ting jeg skal tage hensyn til?
I mange lejekontrakter står der at lejemål ikke må bruges til erhverv. Så det kan være et problem, men næppe noget en udlejer vil bremse dig i, hvis du snakker med ham, og fortæller hvad det handler om. (det er ofte standard i de fleste kontrakter)
Også kan det give "problemer" hvis du søger boligstøtte... hvordan og hvorledes ved jeg ikke, men det har en betydning.
- Tror såmænd min udlejer ikke ville have noget imod det. Angående boligstøtte, er dette ikke noget min samlever og jeg, har søgt, eller har nogen intentioner om at søge.
Har ledt efter information rundt omkring, men har ikke kunne finde noget ordenligt :-(