Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, men hvad med navnet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med opstart af en lille virksomhed, hvor jeg pt er igang med hjemmesiden og reklame dele af det.
Nu har jeg så fundet en navn jeg gerne vil at virksomheden skal hedde. Jeg har tjekket at navnet ikke er bliver brugt. Det er en sammen sætning af to efternavne.

Men skal navnet igennem varemærke styrelsen eller hvordan? Jeg vil jo være sikker på ingen kan gøre krav på navnet i Danmark eller Udlandet hvis de senere hen vil bruge det.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 16:40

Hvis domænet er frit er der ikke den store chance for at der er andre der har krav på det.

Vh

Tim

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 16:48

Jeg ville registrere det hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen - evt. forhøre først, om de allerede har et sådant navn.

Er det ikke tilfældet og det ikke krænker nogle rettigheder mm, er det dit.

MVH Bjarne

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:00

Mange tak for svarene. Jeg tænker også på, hvis jeg registrere et internationalt domæne, vi kalder det f.eks. company.com.

Skal jeg så også registere navnet "Company" et sted, så en ny virksomhed henne i fremtiden som også vælger at kalde sig Company, ikke bare kan registere navnet og kalde sig det. Så jeg evt kunne miste navnet efter jeg har brugt det et par år. Eller sikre domæne navnet og brugen af navnet også min ret til at beholde navnet?

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 10:37

Hej igen,

Nu er vi ude i international jura - hvis det er vigtigt for dig, så forhør hos en jurist. 

For det er vigtigt ikke at skulle til at ændre navn senere - dels er det dyrt og dels vil du have spildt megen tid.

MVH Bjarne

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)