Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed Spanien eller Danmark?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Granada, Spanien
Tilmeldt 28. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg er studerende i Spanien og skriver et projekt om opstartning af en enkeltmandsvirksomhed.

Mit spørgsmål er:

Hvilke rettigheder har man i opstarten af en virksomhed, til læge og andre offentlige ydelser når der ingen indtægter er kommet?

Det er fordi, her i Spanien starter man med det samme at betale social seguridad, som er rettigheder til læge og andre ydelser.

Såvidt jeg har forstået skal betale ca. 330 euro om måneden uanset om virksomheden tjener penge eller ej.

Kan i hjælpe mig med at få svar eller hvor jeg kan finde dette.

Tak for hjælpen

Ingerð

Fra Kbh
Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:21

Hej vil gerne vide om du har fundet svare da jeg står i samme sitiuation.

christian.

Fra Granada, Spanien
Tilmeldt 28. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:47

Hey Christian

Nej jeg fik aldrig noget svar om hvordan reglerne er I Danmark,

Dog gælder de regler, jeg fortalte om, man betaler med det samme I Spanien uanset om virksomheden er  aktiv eller ej. Her kaldes det at være particular altså selvstændig.

Man indberetter ligesom I Danmark opgørelse hver 3 måned til Tributaria om indtægter etc.

Men jeg hører gerne om man skal betale noget til sygesikring I Danmark som selvstændig, hvis virksomheden ikke tjener noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58

personlig virksomhed har ikke krav om indbetaling til sygesikring - arbejdsskade eller andet. I princip kan en enkeltmandsvirksomhed ligge inaktivt hen, bare 0 indberette moms og selvangivelse og ikke blive påligenet nogen udgifter 

Omvendt har man så kun sine egne penge hvis man er syg og kun sine egne penge hvis man får arbedsskade

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)