Har i et lille stykke tid været meget interesseret i payex, gennem mit arbejde, hvor vi med fordel kunne supplere med payex.dk. Det er bare om at vælge det rigtige fra start, og jeg er sikker på at det bliver enten visa paywave, eller payex, sådan som jeg ser det. De andre udbydere er enten for langsomme, eller slet ikke i den kategori som de 2 er i. Men der er nok delte meninger. Men... Jeg har set dankort terminaler i elgiganten (Slagelse) og 7 eleven (Ringsted) der har klistrer payex' logoet på. Ekspedienters begge steder abede intet, og kunne intet finde i deres officielle papirer...? Samt har jeg set visa paywave i Vivaldi (spisested Ringsted) logoet på deres dankort maskine.. Er der nogle der er ved at starte noget logistik op, uden at vi ved det ??? Nogle der har en ide til hvorfor det er sådan, når ikke engang min bank, kender noget til visa paywave, har spurgt 2 forskellige personer, og den har ikke hørt eller kender noget til visa paywave, og så kan man ikke få det... Stygt.... Lad høre fra jer. Med virusfri hilsen Nmouse |
Hej Chris,
På nuværende tidspunkt er der ingen banker eller kortudstedere i Danmark der udsteder kontaktløse kort, så efterspørgslen efter terminaler der understøtter dette har været ret begrænset.
I specielt USA og UK er situationen noget anderledes, da kortprodukter som Visa Paywave, MasterCard Paypass og Amex Expresspay, har været på banen i efterhånden ret mange år. I UK var der pr. udgangen af Marts 2012 udstedt næsten 25 millioner kontaktløse kort, men overraskende nok viser undersøgelser, at det kun er omkring 25% af disse som nogensinde har været benyttet. Bankerne har været gode til at få kortene udstedt, men det tyder på at de har glemt at fortælle kunderne om de nye muligheder kortet giver.......så det er ikke overraskende at de danske bankrådgivere ikke kender noget til produktet
Det er rigtigt at PayEx leverer terminaler til både Elgiganten og 7-Eleven, men jeg mener de er af typen Sagem Flexi som ikke understøtter kontaktløse betalinger (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Jeg har dog set at både Humac og Statoil flere steder er begyndt at installere Points Yomani terminal som understøtter NFC, men jeg tror ikke den kontaktløse funktionalitet er aktiveret endnu?
Nets har også annonceret at de vil køre pilot test med kontaktløse betalinger i løbet af 2012, så der sker noget på den front. De fleste Dankortterminaler skal jo af sikkerhedshensyn skiftes med udgangen af 2013, og så må man håbe at mange forretninger vælger en fremtidssikret løsning der understøtter kontaktløse betalinger. Det helt store gennembrud kommer dog først den dag bankerne beslutter sig for at udstede kontaktløse Dankort.......og det bliver spændende at se hvornår det sker!!!