Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udannelse med henblik på iværksætteri og Selvstændighed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Om et lille år er jeg færdig med 3. år på hhx. Jeg har altid vidst at jeg ville have "mit eget" når jeg er helt færdiguddannet, men på den måde at jeg vil være selvstændig/iværksætter. Det er nu tid for mig at begynde og tænke på hvad jeg så vil efter Handelskolen, og der er jo mange muligheder. Så mit spørgsmål er hvad der ville være den bedste vidergående uddannelse hvis man vil være selvstændig/iværksætter ;). Nu ved jeg at mange iværksættere idag, bliver iværksættere efter at have været i lære i det fag de er selvstændige inden for, men jeg føler at det ville være rart at have en uddannelse i bagagen der kan hjælpe en med at forberede sig på hvad man som selvstændig har i vente.

Nogen Forslag/Erfaringer?

På forhånd tak!

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med et elevplads som økonomi eller revisorelev?

Ligeså snart du finder sådan en elevplads kan du starte noget selvstændig op ved siden af, og du da er sikret som elev i 2 år vil du få rigelig tid til at få dit projekt oppe at køre..

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingenioerhoejskolen i Kbh. eller det kommende DTU Campus Ballerup, har nogen spaendende uddannelser der i hoej grad fokuserer paa innovation og entreprenoerskab. Et eksempel kunne vaere process & Innovation eller Eksportingenioer. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaospilot eller markedsføringsøkonom (entrepreneur linjen)

Eller alternativt livets skole - hvis du har lidt penge på kontoen.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! :-)

Jeg kan godt forstå at du gerne vil klædes godt på inden du kaster dig ud som selvstændig, men jeg synes altså stadig /selvom du har skrevet at du hellere vil noget andet) at det bedste ville være, at du søger en læreplads i det du gerne vil ende med at være selvstændig med.

På den måde får du mulighed for at komme helt tæt på det du ønsker at arbejde med i fremtiden, helt råt og u-pyntet og du slipper for en masse meningsløse modeller og grafer du alligevel ikke skal bruge til noget! 

Bare en mening herfra! Held og lykke med din søgen!

Ha' en super dag! 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Takke for alle de foreløbigt gode svar! :-) Har givet mig noget at tænke over, men i er helt klart til stor hjælp! 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med kaospilot?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at læse erhvervsøkonomi på CBS eller Handelshøjskolen i Aarhus? For det første er det en uddannelse, der rammer alle de aspekter, der kan opstå i en given virksomhed. Desuden findes der et hav af kandidatoverbygninger, der giver dig muligheden for at uddanne dig inden for innovation, iværksætteri m.v. 

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville i stedet for at vælge en uddannelse som har fokus på iværksætteri og entrepreneurship vælge en uddannelse der klæder dig fagligt godt på inden for en bestemt genre.

HA. Almen er et glimrende bud.

Desuden kan du bruge din uddannelse til at få et studiejob indenfor en branche, som tiltaler dig.

Håber du finder en god løsning.

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

showgoeson:

Hej Amino'er!

Om et lille år er jeg færdig med 3. år på hhx. Jeg har altid vidst at jeg ville have "mit eget" når jeg er helt færdiguddannet, men på den måde at jeg vil være selvstændig/iværksætter. Det er nu tid for mig at begynde og tænke på hvad jeg så vil efter Handelskolen, og der er jo mange muligheder. Så mit spørgsmål er hvad der ville være den bedste vidergående uddannelse hvis man vil være selvstændig/iværksætter ;). Nu ved jeg at mange iværksættere idag, bliver iværksættere efter at have været i lære i det fag de er selvstændige inden for, men jeg føler at det ville være rart at have en uddannelse i bagagen der kan hjælpe en med at forberede sig på hvad man som selvstændig har i vente.

Nogen Forslag/Erfaringer?

På forhånd tak!

Spændende overvejelser du gør dig. Jeg vil meget gerne fortælle dig mere omkring KaosPiloterne, hvor jeg til daglig er marketingchef og team-leader. Du kan skrive til mig på jlo@kaospilot.dk

Men kort fortalt:

Kaospiloterne er en iværksætter- og lederuddannelse baseret i Århus, Danmark. Skolen blev grundlagt i 1991 og er blevet kåret som en af verdens 10 bedste skoler for innovation og iværksætteri af FastCompany.com.

Det er visionen for Kaospiloterne at være den bedste skole for verden. Det er en ambitiøs vision, og kan fortolkes på mange måder, men først og fremmest betyder det, at KaosPiloterne altid overvejer, hvad verden har brug for og har potentiale til på ethvert givet tidspunkt, og afbalancerer dette med behovet og potentialet hos den enkelte.

35% af vores tidligere studerende har startet egen virksomhed efterfølgende og omsætter i gennemsnit for 10 mio. kr.
97% af alle tidligere studerende er i dag i job. 

De tal skulle gerne tale for sig selv :-) Læs evt. mere i denne artikel fra SO.dk:

http://www.so.dk/karriere/karriereliv/ivaerksaetter/kaospiloterne.aspx

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)