Jeg står og skal af med et domæne som jeg har en masse indgående links til, nu overgår domænet til en ny ejer og jeg kunne godt tænke, hvis muligt, at presse det sidste linkjuice ud af mit domænenavn. Når registreringen overgå til den nye ejer laver de selvfølgelig om i dns indstillingerne og peger det til deres egen side. Men kan jeg nå at gøre noget rent SEO-mæssigt for at få nogen værdi af domænet?
Jeg har pt. bare 301 redirected alt trafik fra den side over på en anden jeg har, men tænker at denne effekt forsvinder såsnart de nye ejere får domænet.
Hvis du har et domæne med en masse links som du stadig gerne vil have værdi af kan du
a) Beholde domænet
b) Ændre linksne
Hvis ovenstående ikke er en mulighed kan du forsøge at
c) Få den nye ejer til at linke til dig (lille plaster på såret)
d) Få den nye ejer til at sætte en boks i sidebaren hvor der står noget med at ejeren er skiftet og hvis man kigger efter den tidligere side skal man gå på www.dinnyeside.dk (kun hvis du har haft reelle besøgende med reelle links som rent faktisk stadig ville kigge efter din side)
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring