Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indiske programmeringsfirmaer - er de ved at være oppe i gear?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København/Thisted
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er!

Jeg har brug for at få programmeret en hjemmeside helt fra bunden af, ergo ingen Wordpress, Joomla etc. Hjemmesiden vil bestå af en blanding af PHP, AJAX, CSS, og andre programmeringssprog, og er nok ret kompleks med front-end, back-end, online email service osv osv. Hele konceptet med design og funktionaliteter ligger klar i en powerpoint presentation og nu skal programmeringsfirmaet så vælges.

Jeg har fået bud fra tre store indiske firmaer (Deemtech, Moditech, og CG Technosoft), et dansk, og et britisk firma. Det siger sig selv, det danske og britiske firma har en pris der ligger ca 3 gange så højt - ca. DKK 150.000. Jeg har hørt utrolig meget dårligt om indiske firmaer og har også selv arbejdet en del med dem via mit tidligere arbejde inden for APMM. Men, ved brug af Elance hvor man kan se firmaer's rating, feedback, indtægtsniveau osv, og, det faktum at indiske firmaer efterhånden har været i 'gamet' længe - er de så ikke ved at være oppe i gear kvalitetsmæssig? Og hvis de er, hvad skal der så gøres for at sikre sig at de nu også levere en 100% kvalitetsløsning? Såfremt der er nogen der har erfaringsviden omkring dette, så vil jeg meget gerne høre fra jer (skal gerne være fact-baseret, og ikke 'tror-baseret').

Kunne være fedt hvis der er nogen der kan give noget input til ovenstående!

MVH, RJO 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er en faktor du overser, nemlig projektledelsen.

Hvis du vil outsource store projekter til eksempelvis Indien er det vigtigt du selv har stor erfaring med projektledelse.

Det er vigtigt du selv er vant til at kommunikere med programmører så du kan beskrive opgaverne til en programmør (så deres projektledere ikke skal gøre dette 100% selv).

Mange projekter strander og går op i ingenting fordi de som ønsker at outsource ingen forudsætninger har for dette, og det gør at der kommer til at opstå et hav af misforståelser, og mange af de misforståelser er bestemt ikke kun outsourcingfirmaets skyld, men eftersom du måske har fået en fast pris, er det dem der betaler regningen hver gang. På et tidspunkt gider de ikke dette mere og svarer måske langsommere og langsommere for til sidst at afbryde projektet.

Så lad være med at spare på hele projektledelsesdelen hvis du ikke selv har erfaring. Jeg synes ofte det er den præcise punktlige projektledelse og projektbeskrivelse der mangler når man outsourcer, og derfor er det vigtigt du selv kan dette, eller hyrer en der er god til dette, da der er mange gode programmører rundt omkring, men ikke så mange gode projektledere.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:20

Hej RJO,

Du er da velkommen til at sende noget materiale til mig og saa vil jeg da gerne give et tilbud paa opgaven. Vores firma ligger dog paa Bali I indonesien og ikke Indien:)

Med venlig hilsen

lars 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:38

Hvis du lægger energi og timer i projektet og finder den rette leverandør, så er outsourcing et super valg. Hvis du tror, at du laver en kravspec og så får et færdigt produkt, så bliver du slemt skuffet. 

Jeg personligt synes, at Indere er sværere at arbejde sammen med i forhold til pakistanere, filipinere og folk fra østeuropa. Men det kan være, at jeg har været uheldig eller at vi bare har haft forkert kemi.

Men jeg har rigtig gode erfaringer med outsourcing generelt. Det kan sagtens lykkes. Det kræver, at man går lidt længere ned i detaljen end normalt og følger mere med. 

Derudover kræver det også en værktøjskasse fra din side. Er du bekendt med agile udviklingsværktøjer som Scrum eller Kanban? Er du bekendt med, hvordan man sætter milestones, så projektet ikke skrider? Betaling bør også følge de opsatte milestones. 

Til sidst vil jeg udfordre dig lidt på fravalget af CMS. Vidste du, at DR (danmarks mest komplekse webløsning) kommer til at køre på Drupal? Du kan køre en kombination af et CMS og CSS, JavaScript, PHP og forskellige databaser efter dit eget valg. Et CMS udelukker ikke at du laver ren kodning, hvor det er hensigtsmæssigt.

Jeg har ikke så god erfaring med Elance, men har fundet en del freelancere på odesk og freelancer. Så hvis du ikke føler dig sikker på dit valg af leverandør, så kan du prøve at lægge dit projekt op de to steder. 

Hvis jeg var dig, ville jeg springe ud i det. Vi er lykkedes med ren outsourcing, så det kan du også! :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)