Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En overkommelig Air Taxi i Danmark

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  HSP Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en overkommelig Air Taxi service her i Danmark, til en enkelt person. Det ville være helt fantastisk til når jeg skulle rejse langt.

Normalt rejser jeg bare med DSB, men jeg har ladet mig fortælle af en pilot at det egentlig ikke er så dyrt at leje et privatfly.
Især de mindre propelfly skulle være ganske overkommelige at få fat i.

Så nu leder jeg efter et sted hvor man kan leje et privatfly til mindre indrigsture. Det kunne fx. være fra Lolland til Nordsjælland, eller Lolland til Fyn. (Ca. 200 km i lige linje).

Har forgæves forsøgt at google, men kan desværre ikke finde så meget. Det virker til at være lidt en "sjælden luksusvaare". Ellers er alternativet at jeg må få fat i nogle folk fra den lokale flyveplads og høre om jeg kan "bestikke dem" til at flyve mig rundt af og til. Det vil sikkert være billigere, men jeg vil lige høre hvad I Aminoer tænker før jeg gør noget. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:19

Hej Henrik

Vii kan hjælpe dig.
www.aircat.dk
Skriv til mig så finder vi ud af at løse dine behøv med fly eller helikopter.
Ser frem til at tale med dig.

/Jimmy

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 04:15

Hej Henrik,

Jeg har tidligere arbejdet lidt i at koebe et mindre fly og laane det ud til en pilot, mod at vedkommende saa er villig til at flyve mig rundt naar behovet er der. Det kan vaere du er interesseret i dette ogsaa og vi evt. kan slaa os sammen om flyet? Jeg har allerede et par interesserede piloter.

Det er naturligvis ikke gratis at have et fly, de lovbestemte aarlige eftersyn samt vedligehold koster jo en del, men er vi to, samt piloten til at deles om disse omkostninger, bliver det jo kun billigere per mand.

Jeg kender ikke dine rejsebehov, men for mit vedkommende drejer det sig om 6-12 retur rejser i EU aarligt. Er du interesseret maa du meget gerne skrive til mig.

Mvh.
Kasper 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 04:25
Kontakt de små svæveflyklubber. Mange af dem, flyver også i små propelfly.

Der skal helt sikkert nok være nogen der vil flyve dig for billige penge. Nogle gange skal du endda blot betale udgifter og en lille beskeden løn, da det jo også er en oplevelse for fritidspiloten.

Ovenstående er dog nok ikke måden at gøre det på, hvis du vil flyve regelmæssigt og du vil kunne trække det fra.
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:34

Det kan ikke betale sig! Jeg flyver selv og prisen ville du ikke bryde dig om. Desuden skal du fra lufthavnen, og medmindre du vil betale kassen kan du ikke lande i KBH men skal lande i roskilde Big Smile

Hvis du tager en alm. C-172 med plads til 3 pax + piloten. Prisen er ca. 750,- kr pr. time. Det vil sige en omdrejningstime altså en time med 2000 omdrejninger pr. min. Hvor langt kommer du så på denne time?? Ja det kommer an på vinden!! Ca. 180 km.

Så har jeg ikke medtaget pilotens løn.

Du kan også hyre en Heli. Så er prisen ca. 1.800-2.200 pr. time.

Hav. en god dag Big Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 06:35

Ronni Plindstrup:
Kontakt de små svæveflyklubber. Mange af dem, flyver også i små propelfly.

Der skal helt sikkert nok være nogen der vil flyve dig for billige penge. Nogle gange skal du endda blot betale udgifter og en lille beskeden løn, da det jo også er en oplevelse for fritidspiloten.

Ovenstående er dog nok ikke måden at gøre det på, hvis du vil flyve regelmæssigt og du vil kunne trække det fra.

Hvis du mener deres fly til at trække svævere i luften, skal du nok regne med at side på gulvet. Desuden er det ikke lovligt, da de ikke har lov til at tage betalende pax Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:39

Kan det overhovedet betale sig tidsmæssigt? Eksempel på København - Aalborg:

Bil: 4 timer (direkte A > B)

Fly: Køre ud til lufthavnen, gøre klar til afgang, flyve, lande, ud af flyet, leje en bil (eller taxa), og køre ind til Aalborg = formentligt også tæt på 4 timer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 06:51

Der er jo ingen check-in på privat flyvninger.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 07:45
Nej, jeg mener ikke de små fly de trækker svævefly op med.

Og korrekt, de må ikke flyve med betalende passagerer (da de ikke er erhvervspiloter). Af samme grund jeg nævner det med at trække fra.

Men derfor er det stadig muligt, at bede en "ven" flyve en fra A til B og så afregne på Jydsk.

Og netop derfor siger jeg at idéen ikke holder i længden. Men HVIS det nu var noget man lige ville prøve, så ser jeg intet galt i det.

Der er forresten erhvervspiloter der gladeligt flyver næsten gratis, bare udgifterne dækkes. Endda med faktura. De ser det som hygge. Men så er der måske og også et par nysgerrige børn med på turen.

Mulighederne er mange, uden det behøver at koste en formue.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  HSP Skrevet kl. 08:14

Altså meget af det vil nok være privat, og rent og skær drengerøvs-sjov.
Derfor vil jeg nok alligevel ikke kunne modregne det i skat.

Jeg takker for overslagene specifikt, det virker slet ikke så galt, og det kan være jeg snakker med nogle af jer som har kontaktet mig.

Hvad angår det med at være nødt til at lande i Kbh kan jeg godt se et problem. Men er der virkelig ikke nogle mindre flyvepladser tættere på? Det er jo ikke ligefrem et Boeing fly jeg skal have sat ned på jorden haha.

Hvad er reglerne for helikopter-landinger i øvrigt? Jeg bor lidt ude på landet, kan man evt. få sådan en ned på en mark bag huset, eller er der specielle regler for dette?
(selvfølgelig forudsat at der er knastørt!)

Kom endelig med flere input! :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)