Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger rådgiver/sparringspartner til stor webshop!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/4/2006 10:55:01 AM Forfatter: Kim Sand

Selvfølgeligt ved den slags rådgivere en masse om økonomien i diverse projekter, men jeg har en generel opfattelse af at de fleste rådgiveres erfaringer er mest baseret på teori og ikke egen praktisk erfaring.

Der er meget stor forskel på rådgivere. Ja, der findes levebrødsrådgivere, men der findes så sandelig også en masse meget erfarne folk som gerne river et par timer ud af kalenderen en gang i mellem for at hjælpe andre.

Prøv evt. at se om ikke der er en i din omgangskreds, netværk, familie eller lignende, som du kan bruge som sparringspartner. Har man haft et godt forhold til sine tidligere arbejdsgivere kan det også være en kanal til god rådgivning...

mvh Carsten
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:25
Dato: 1/4/2006 10:55:01 AM Forfatter: Kim Sand
Hvilke proffesionelle rådgivere snakker vi om? bankrådgivere, revisorer og lign?

Hvis det er en forretningsplan , du vil have vurderet, så tag fat i dit lokale erhversråd, her har du ret til 4 timers rådgivning, og nogle steder giver de endda mere end de 4 timer... Måske skal du efterfølgende osse have fat i en god advokat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej Kim,

Hvis din webshop skal sælge til forbrugere, så være opmærksom på, at der gælder regler for hvilke oplysninger du SKAL give dine kunder før og undervejs i købsprocessen, samt regler for, hvordan selve indkøbsprocessen er teknisk indrettet på din hjemmeside.

Det vil være lidt "uheldigt" at lancere DK''s største webshop, for at få den sablet ned i pressen for ikke at give forbrugerne det, de har krav på, og derpå se ombudsmanden hænge webshoppen ud på hans gabestok (http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/).

Se dette gode link for erhvervsdrivende for at undgå problemer:

Jeg er i øvrigt enig i, at man ofte får uforholdsmæssigt meget ud af at åbne (lidt) op for posen. De fleste får faktisk noget ud af at få et ekstra sæt øjne eller to på deres forretningsplan...

- og du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har behov for input!

Mvh - og god fornøjelse med dit projekt.

Karsten
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 17:13

Hej Kim

Er det en egenudviklet shop eller er det en scannet / Dandomain look a like shop?

Ellers vil jeg da råde dig til at kigge på søgemaskineoptimering i den forbindelse - få banket dine produkter ud på søgemaskinerne...
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:28

Shoppen bliver udviklet af en proffesionelt firma i OSCommerce.

Jeg har godt nok læst på nettet om at det er svært for søgemaskinerne at "kigge" i OSCommerce shops, men der skulle vist være råd for det, med diverse Add ons.

Hvad har i af erfaring med OSCommerce, som webshop?

Det skal siges at vi får lavet diverse administrations værktøjer, analyse værktøjer og bogførings værkstøjer til bogføring i C5 så det skulle blive et helt ok system, med de fleste af de værktsøjer vi har brug for, ellers må vi bare udvikle nye værktøjer hvis vi får brug for dem hen af vejen.

MVH

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:10
Dato: 1/4/2006 8:28:18 PM Forfatter: Kim Sand

Shoppen bliver udviklet af en proffesionelt firma i OSCommerce.

Jeg har godt nok læst på nettet om at det er svært for søgemaskinerne at 'kigge' i OSCommerce shops, men der skulle vist være råd for det, med diverse Add ons.
Hvad har i af erfaring med OSCommerce, som webshop?
Det skal siges at vi får lavet diverse administrations værktøjer, analyse værktøjer og bogførings værkstøjer til bogføring i C5 så det skulle blive et helt ok system, med de fleste af de værktsøjer vi har brug for, ellers må vi bare udvikle nye værktøjer hvis vi får brug for dem hen af vejen.
MVH
Kim Sand Sørensen

Personligt bryder jeg mig ikke om OS. Langt de fleste shops jeg har set, er efter min mening direkte grimme og dårligt sat op, selvom de er sat op af "proffer". Jeg vælger som regel andre shops, end dem i OS, men det er som sagt min holdning. Jeg tror dog ikke, at det er den generelle opfattelse...
At bruge OS er en god måde at sparer på etableringsbudgettet, alt efter hvad opsætningen koster. Jeg synes personligt, at Dan Domains og Scannets løsninger er noget bedre, men det er en smagssag... 
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 21:21

Hvis man kigger på nogle af de største webshops der er i Danmark som Fx thansen.dk så tror jeg helt sikkert at den bygget op omkring OSCommerce, selvom det er svært at se, men jeg syntes stadig det er et meget proffesionelt site.

Du har helt sikkert ret i at rigtigt mange shops får det her amatør agtige look hvis ikke der ændres en del i indholdet på en OScommerce shop. Men hvis man fjerne ting sprogvalg, møntfod, og 10 mest solgte osv. og du kun ender tilbage med en specielt udviklet menu, og et godt design, å er det ikke nemt at se at det er OSCommerce.

Men det kræver en del arbejde, men så har du også en rigtig god shop efter min mening. OSCommerce er ikke en nem webshop at arbejde med, da programmeringen er meget kringlet indtil man finder ud af hvordan det funger 100 %, og det er formentligt her de fleste støder panden mod muren, og så er det bare nemmere at ændre lidt farver o lign. selv for proffesionelle, som jo også skal have betaling for den tid de bruger på at sitet, hvilket også er en grund til at de ikke ændrer mere i udeendet.

Hvis der er nogen der har en ide om hvem der har stået for udviklingen af thansen.dk så må i meget gerne komme med et bud, ja eller bare fortælle det ;-)

MVH

Kim Sand Sørensen
Fra Løgstrup
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Fra  efab.dk Skrevet kl. 21:37
Hej,

thansen.dk er helt sikkert ikke OSCommerce, det er svjv lavet inhouse. Deres system er også lavet i ASP, OSCommerce findes da vist kun til PHP.

Jeg er personligt heller ikke vild med OSCommerce, men igen det er jo en smagssag. Min er erfaring er at hvis man har mange produkter > 15000 - 20000, er det fornuftigt at udvikle systemet selv. Så er det totalt tilpasset de produkter det skal sælges. Et anden vigtig  element i denne sammenhæng er integration til backend systemer, denne integration kan til tider været "lodden"  i et "standard" system.

Thomas

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:54
Som sagt så er Thansen ikke OS af den simple grund, at det er programmeret i asp. Jeg tror, at shoppen er internt udviklet. Jeg ved ihvertfald, at deres første shop var det.
At lave så meget om på en shop og tilrette så meget ødelægger efter min mening princippet. Ved at bruge så meget krudt på det, så er det nemmere og bedre at udvikle en fra bunden. Det koster selvfølgelig lidt ekstra, men løsningen vil tilgengæld også være en noget mere struktureret shop.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 22:59
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)