Hvad siger man til chefen for Skats varemærke taskforce til den her sag: Jeg har bestilt 10 Iphone 4 skærme og 10 bagcover. Desværre er der Apple logo på bagsiden af bagcoverne. Dette er klart et brudt på copyright lovgivningen og derfor har Skat stoppet pakken og sendt billeder til Apple. Men der er ikke logo på skærmene og de bryder ikke Apples varemærke. Jeg er af den opfattelse at jeg vil have mine skærme og bagcoverne skal destrueres. Skat mener jeg selv, skal kontakte Apple, for at redde mine skærme, jeg mener fanø nej, de kunne lade være med at sende billeder af noget som ikke har brudt nogens rettigheder. Hvis man har en Luis Veton taske med hjem fra tyrkiet, skal indholdet jo heller ikke destrueres. Så i dag bliver jeg ringet op af chefen for Skats varemærke taskforce. Nogen forslag til hvad jeg skal sige til ham? |
Du virker selv til at ha godt fat, men piratkopiering, køb af dette, med videresalg for øje er ikke tilladt. Det har i princip ikke betydning om der er logo eller ej. Du ikke sælge pirat rolex bare ved at skrive Lolex. Naturligvis styrker logo opretshavers sag, og om man kan ha ophavsret på noget som en iphoneskærn ved jeg ikke men de vil hævde de kom i samme sending og begge er piratkopier, og du får det svært
Endeligt er det muligt, at der i apple skærme er skjult varemærkning. Det har jeg haft meget med at gøre. Det kan være plastlignende materiale der reagerer på en speciel herz lyd eller noget der ses i specielt ir lys eller meget andet, mere så du er forberedt
Venlig hilsen