Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktkladder og kontrakter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde kommet til at smide dette indlæg et forkert sted. Så derfor skriver jeg det "også" her.

Hej Aminoer,

Jeg er igang med et større projekt, samt stiftelse af et ApS selskab.

Vi er 2 mand som vil blive ejere af selskabet, samt have en 50/50 deling i det.
Så er der en tredje mand, som opretter et dansk datterselskab i hans Tyske GmbH selskab, hvor han samtidig smide egenkapitalen (som vi skal tilbagebetale hen over nogle år). Han har ikke noget med selve virksomheden af gør. Han er en ældre herre som har stor erfaring i det vi er ved at kaste os ud i, samt rigtig mange gode kontakte rundt i verden, som han vil bruge på os.
Men nu står vi her og lige inden selskabet skal registreres, og skal have skrevet kontrakter til hinanden.

Er der nogen som har nogle kontraktkladder liggende, som vi kan bruge, så vi er sikker på at få alle de vigtige ting med. Vi er allesammen enig om at vi skal have alt det "juridiske" i orden, i tilfælde af at det værste skulle ske engang. 

Er der også nogen som kan remse op hvad man skal have med i sådan en kontrakt.

Håber at der er nogle som kan hjælpe. 

Vi har allerede kontakt til en Advokat, som skal find-læse det hele, men vi ville gerne kunne lave en så fyldestgørende kontrakt inden, samt have alle de formelle ting i kontrakten i orden, så vi kan spare nogle penge, da advokat regninger kan være i den gode ende :) 

Mvh.
Danny 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Danny. 

I skal særligt have udarbejdet en ejeraftale, som er en aftale mellem kapitalejerne. 

Derudover skal I have udarbejdet vedtægter samt stiftelsesdokument i forbindelse med stiftelsen. Endvidere skal I have udarbejdet et gældsbrev, såfremt det nystiftede danske datterselskab yder et lån til selskabet, hvilket jeg formoder når du skriver at I er to mænd med en 50/50 deling. 

Jeg vil ikke anbefale at I selv laver ejeraftalen. Oftest viser det sig at være dyrere hvis I kommer med et udkast til en ejeraftale, og advokaten efterfølgende skal gennemlæse det og i øvrigt fremkomme med kommentarer. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)