Jeg skal i banken og anmode om startkapital til min nye brugskunstbutik. Jeg er blevet registreret og har fået mit Cvr-nr. Jeg har opkøbt varelager for ca. 50.000 kr. Jeg har købt inventar til butikken. Skilte, visitkort, brevpapir, reklamekort, prisskilte, byttemærker, gavekort m.m. er på plads og hjemmeside og Facebook side er under opbygning, alt dette er gjort for private midler. Jeg har nu en lejekontrakt klar til underskrivelse. Jeg har et anslået buget over det jeg p.t. mangler, som penge til lokale- og forbrugsomkostninger som indskud, 1 md husleje og forbrug, første annoncering i avis, samt ca. 50.000 til de sidste varer som jeg mangler som f.eks vin og øl til gavekurve samt blomster. Jeg har lavet en beskrivelse af min kommende forretning, hvordan den skal drives, hvor meget jeg forventer at omsætte for og hvor stort mit kundegrundlag er. Mit nuværende behov for kapital er ca. 80.000 kr. Men hvad mere skal jeg have med i banken for at være godt forberedt? Min beskrivelse af forretningen er det nok? eller skal jeg have en prof. forretningsplan lavet? |
Jo mere og bedre du kan forklare om ideen og hvorfor du kommer til atntjene på den + jo mere detaljeret og motiveret budget jo bedre, MEN normalt er det klogt at ha banken med lige fra starten, ellers virker det let lidt som, at man er blevet overrasket over lokale og det andet du nu mangler til. Det vil ofte kunne være lidt vanskeligt at få banken ind der, uden sikkerhed
Vis tydeligt hvad du selv har investeret i alle fald, og måske kan noget af det være med i sikkerhed til banken?
God vind