Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God Ide - Manglende Producent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg søger lidt råd og vejledning da jeg har en ide til et produkt som jeg tror har potentiale.

Skal jeg eventuelt bare gå til en producent med min ide eller skal jeg få lavet en prototype, få patent osv først?-min ide er yderst simpel kan nogle tegninger være nok?

Produktet vil være af plast der skal bruges til fødevare og da jeg har ledt og ledt uden held, er der nogen der eventuelt skulle kende til en dansk producent af stege-/fryseposer som jeg ville kunne kontakte?

Tak for din tid

Mvh Peter

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:05

Hej Peter,

Det vigtigste er, at du finder ud af om din idé er ny _og den skal helst være så ny og overraskende at den kan patentbeskyttes.  Om den er det kan du finde ud af i patentdatabasen Espacenet, som du kan finde link til på Opfinderrådgivningens hjemmeside - www.opfind.nu, hvor der på Trin 2 er link  både til til patentdatabasen og også til en vejledning i, hvordan du søger.  Vejledningen er skrevet til 9. klasses skoleelever, så alle kan være med, men du skal nok lige sætte dig roligt ned i ½ time og gå den nøje igennem.

Hvis din idé er god og patentérbar, kan en beskrivelse være tilstrækkelig til, at du kan få et firma til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale, som du kan finde på trin 7 på www.opfind.nu, og på trin 9 kan du finde forslag til det brev, du kan bruge til at præsenterer idéen for firmaet (brevet ligger der på både dansk og engelsk!)

Det er lidt forvirrende, at du søger en producent af stege-/fryseposer.  Stegeposer er noget meget specielt som kun få firmaer (i Danmark) beskæftiger sig med, mens fryseposer ofte er ret almindelige plastposer.

Hvis du vil have mere og målrettet assistance, vil jeg gerne bede dig om at udfylde den Ideformular, du kan finde på trin 1 på www.opfind.nu.  Når du har udfyldt den ser vi på sagen i Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut og vi har næsten 40 år s erfaring til at rådgive private opfindere - og gør de i fuld diskretion.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Rasmus OFffersen, opfinderrådgiver på Teknologisk Institut

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:34

Hej Rasmus

Mange tak for dit svar, jeg er i god gang med at udfylde inde på opfind.nu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)