Håber der er rigtig mange som der ser denne besked!
Tror ikke det eksistere, men hvis det gør er jeg sikker på at jeg hører om det nu.
Jeg driver, sammen med kæresten denne webshop, www.basostore.com det smarte jeg godt kunne tænke mig, som mest praktisk for mindre virksomheder var en app eller lign. Det smarte skulle være sådan at når der f.eks. kom en ordre på shoppen, fik jeg en meddelse, enten via SMS eller en push besked via en app.
Hvis ikke det eksisterer, så håber jeg at jeg har motiveret en her inde til at lave en! (o:
Man kontakter sådan set bare vores program via en URL fra jeres system, som derefter sender en SMS til personen. Det kan jo også sagtens udvides til at personen får en SMS når i afsender en vare fra lageret.
Det smarte skulle være sådan at når der f.eks. kom en ordre på shoppen, fik jeg en meddelse, enten via SMS eller en push besked via en app.
Hej Daniel,
Vi har fået en forespørgsel på den samme feature fra en af vores kunder i sidste uge. Tidsmæssigt blev det dog lidt for omfattende, da den nævnte funktion i sagens natur "mest er for sjov".
Men nu er iPhone/Magento jo en ret hyggelig kombination, så vi udviklede faktisk den pågældende feature hen over weekenden alligevel. Regner med at den er klar til test i morgen eller onsdag (der er altid pres på om mandagen).
App'en fungerer ved hjælp at push-notifikationer og er lige til at sætte op. Det eneste den kræver er faktisk en tilmelding til vores nyhedsbrev... så går du jo heller ikke glip af noget fremover ;-)
Jeg har ikke en iPhone, så jeg kan ikke teste det, men som alternativ til RSS feeded kan man jo altid bare få en kopi af ordreemailen i sin indbakke
Nils:
Jeg ville nok anbefale vore kunder subscribe på RSS feedet fra ordre listen med en RSS Reader på iPhone/iPad
Lige en kort kommentar til Nils og Henrik, så har I begge misset pointen med app'en med flere mil. Ideen er præcis den samme som da Martin Thorborg opsatte en bærbar der sagde "cha-ching", hver gang en ny ordre gik ind på Spamfigters hjemmeside. Det gjorde han ikke for at blive mindet om en eller anden rutine han nu skulle udføre - det var tiltænkt som værende et lille motivationsboost.
Det er ideen om en lille juhu-oplevelse som begge de to shopejere har efterspurgt, og hermed fået.
Vi har lejet en kontorplads ud til en af vores magento-kunder, og det er ganske opløftende at følge hans arbejde med shoppen på tæt hold - det giver en vis forståelse for deres behov og tankegang og kan absolut anbefales.