Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En masse spørgsmål fra grønskolling

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg går lidt med en idé om at lave en hjemmeside.

Hjemmesiden skal være en indeks-side hvor man kan gå ind og finde den hjemmeside man søger. Man skal kunne vælge efter kategori.

Fx:

Kategori: Iværksætteri
Hjemmeside: Amino.dk
Beskrivelse: Iværksætter-portal med henblik på at fremme iværksætteri i Danmark. Her kan man møde iværksættere fra hele landet og udveksle erfaringer og oplevelser som iværksætter.

Det jeg gerne vil have er en hjemmeside som designet på forhånd hvor jeg så selv kan indsætte kategorier, hjemmesider samt beskrivelse. Jeg forestiller mig også senere at man kunne anmelde de forskellige sider og på den måde gøre det nemmere for brugeren at finde en side med relevant indhold.

Det er vel et CMS-system?

Derudover vil jeg høre hvor meget man kan ændre på en CMS-hjemmeside? Kan jeg fx. ændre forsiden - mht. logo osv. osv.?
Og hvad vil en ca. pris på et sådant system være?

Håber i bærer over med mig - men jeg er FULDSTÆNDIG ny på hjemmeside-området. Det eneste jeg har en en idé.

VH

Kasper Assenholm

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 18:20
Vil forresten også utroligt gerne have bud på et godt sted at hoste sin hjemmeside? Har nemlig hørt lidt skidt om bl.a. one.dk & surftown.dk.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:20
Der er stor forskel på CMS-løsninger. Nogle løsninger er meget låste, og kun indholdet på siderne kan du ændre selv. Og andre tilbyder at du kan ændre i designet.

Der findes diverse OpenSource-løsninger, men siden du er "grøn", så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til en webudvikler, som kan sætte grundskabelonen op for dig.

Skal du manuelt sidde og indsætte dine links, eller skal brugerne kunne tilføje links også?

EDIT: jeg bruger altid Hosting2 til mine hjemmesider. De er yderst professionelle og meget personlige.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 18:29
Tusind tak for det meget hurtige svar! Det er lækkert!

Jeg forestiller mig at jeg selv vil indtaste alt vedrørende hjemmesiderne idet der ikke bliver tale om SÅ mange hjemmesider. Regner med omkring 200-300 hjemmesider da det udelukkende er hjemmesider med en bestemt funktion som skal indekseres.

Dog skal der være en mail-adresse til mig så folk kan sende mig forslag til nye hjemmesider som skal med. Men en decideret formular så folk selv kan oprette vil jeg ikke have da det så formentlig løber løbsk.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:36
I så fald kan jeg godt lave en prisbillig løsning til dig. Giv mig et kald i dagtimerne i morgen, tlf. 40 78 40 88, hvis det har interesse.

Vh
Peter

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 19:27
Okay,

hvad er en prisbillig løsning?

Og jeg ved endnu ikke om jeg vil smide penge i siden - overvejer i stedet at alliere mig med en programmør der så kan lave alt det tekniske.

VH

Kasper

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:21
Prisbillig er et CMS, som er prædesignet efter dine ønsker med mulighed for at ændre tekst i bedste Word-stil samt tilføje billeder og menupunkter til kr. 2500,- + moms.

Vh
Peter

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 20:28
Okay,

jeg holder dig lige i tankerne i hvert fald - og jeg siger tusind tak for hjælpen indtil videre.

Hvad med et webhotel hos www.i123.dk samt en Joomla! løsning? Hvordan ville det fungere - og er det nogenlunde lige til at gå til?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:33
Det ved jeg ikke...

Vh
Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)