Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og IP adresser

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sagde ikke at de skulle linkes sammen! Men en særskilt ip kan sagtens have flere domæner på.
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Ps: Og hvis du er registrator kan du få daglige opdaterede lister over .dk domæner og deres ejere fra DK Hostmaster. lur mig om Google ikke kigger med der ;)

Nu hvor Google ér domæne registrator, så skulle det undre mig meget hvis de ikke anvende denne information. I de 10 år jeg har arbejdet med SEO har det altid været under den formodning at Google anvender domæne Whois data.

Det er desuden værd at bemærke, at der kan være flere faktorer det spiller ind når Google vurderer om det er den samme ejer der står bag nogle givne websites: Er serverne på samme C-klasse? Er der sammenfald i DNS-server, e-mail server, link-mønstre, Analytics konto? osv. osv.

Derudover har de viden fra Toolbar, Chrome, Android, Analytics mv. som de i teorien også kan bruge til at gennemskue sådanne emner.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er hvorvidt der indgår whois i algoritmen. Det tvivler jeg på.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Spørgsmålet er hvorvidt der indgår whois i algoritmen. Det tvivler jeg på.

Jeg er personligt ret lige glad med om det indgår på nuværende tidspunkt eller ej. Der er masser af mennesker der laver åbenlys manipulation og bruger samme registrant hele vejen igennem, det er noget Google måske tager op på et tidspunkt, og det vil være relativt nemt at straffe og se algoritmisk. Better safe than sorry.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Spørgsmålet er hvorvidt der indgår whois i algoritmen. Det tvivler jeg på.


Umiddelbart gør det ikke.

I en 2 år gammel video, omkring fastsættelse af domæne alder, forklarer Matt Cutts at de ikke benytter den type data - men andre signaler.

De har patent å¨en metode til at bruge opsamlet historisk materiale.




17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Derudover er der en masse indlæg som slet ikke peger, kan man også blive straffet for et enkelt link eller 2 fra en side, eller snakker vi væsentligt flere mængder...?


Hvis siderne omhandler noget relevant og det derfor er relevant at linke, så er det jo normalt = ok

Der hvor det bliver mere kritisk, er hvis du har en side om heste og linker til din side om maling, uden andet end et link med optimeret titel.
Der kan resultatet være 1. ingen synderlig værdi overføres. 2. Din hesteside får klø af Penguin og ranker dårligere.

50% af Penguin ser på unaturlige eksterne links.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas,

Tak for svar, her taler vi om en blog som udelukkende omhandler maling og tilbehør. Der er måske 20 forskellige indlæg på siden og et enkelt link på forsiden som linker over til Promaling.dk  

Jeg synes godt nok at det er noget af en videnskab...

Hvis nogen kan svarer på følgende....Hvis nu man laver et par sider / blogs som omhandler en masse om maling men heller ikke lægger skjul på at de rent faktisk drives af hovedsiden, er det så ok ??..google kan vel se at man egentligt ikke prøver at snyde den eller hvordan ??

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Hvis nogen kan svarer på følgende....Hvis nu man laver et par sider / blogs som omhandler en masse om maling men heller ikke lægger skjul på at de rent faktisk drives af hovedsiden, er det så ok ??..google kan vel se at man egentligt ikke prøver at snyde den eller hvordan ??


Det du skal spørge dig selv om i den situation er, om du virkelig har så meget nyt at komme med af indhold, at du kan fylde så mange blogs, op med forskelligt indhold, der er godt og ikke tilnærmelsesvist ens.
Måske ville det være bedre at begrænse antallet og lave f.eks. 2 rigtig gode blogs, frem for at have 5 halvhjertede blogs, som du sikkert ikke har tid til at skrive på ret tit.

Når man kommer op på et stort antal blogs, så synes jeg af erfaring, at man lader nogen af dem sejle -og så ville det have været bedre, at holde antallet lidt lavere.

Omkring værdien, er det lidt det samme. En god blog, kan jo sende fin trafik og fin pagerank samt linkværdi - men fem halvhjertede kan ofte ende med stort set ikke at sende noget. (specielt hvis de aldrig opdateres eller linkbuildes til)

Det samme gælder Googles syn på sagen. Er din niche så kompleks, at du kan lave 5 blogs om forskellige emner og virkelig gå i dybden med dem, så kan jeg ikke se noget forkert i det, heller ikke at du linker. (Dog ville jeg nok personligt benytte et brand link og ikke et med søgeord i)









17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas,

Tak for det, rigtig interessant læsning. Nu er min branche meget omfattende. Salg af maling og tapet og i det hele taget istandsættelse, så der er rigtig meget at skrive om. Men du har fuldstændig ret, det er ekstrem tidskrævende at sidde og skrive lange indlæg løbende og sørge for disse blogs har noget kvalitet. 

Faktisk er det sådan at jeg har har fjernet mange af mine links igen, af frygt for at blive straffet af google, især efter at læse en masse herinde. Jeg kunne dog se at jeg rent faktisk fik besøgende fra mine sider via analytics, så det irriterer mig.

Er der en måde jeg kan linke til min hovedside fra en anden side uden at det bliver læst og opfattet som "snyd" egentlig behøver det ikke at give seo styrke, men jeg vil bare gerne sørge for at diagere emner over til min hovedside, når de nu har fundet min blog og stadigvæk er interesseret siden de trykker på et link ?

Sidst men ikke mindst - Brand Link og ikke et med søgeord ??...Help me ?? :-)) 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Sidst men ikke mindst - Brand Link og ikke et med søgeord ??...Help me ?? :-)) 


Ja, meget af det Googles kigger efter er jo forsøg på at snyde. Hvis du i teksten på et link skriver  "Maler Sjælland" og det samme i titlen og gør det 3 gange på 5 forskellige blogs, så er det næsten nok (afhænger dog helt af hvor mange andre links du har -og hvad titlen og teksten er på dem), til at du bliver straffet og slet ikke kommer frem, når man søger på "Maler Sjælland" i Google -også selv om du lå nr. 1 før.

Dit brand, er dit firmanavn eller din URL - www.site.dk. Hvis du bruger det og ikke skriver en linktitel med et søgeord i, så virker det ikke som om du forsøger at snyde. Linket har stadigvæk værdi.

Det er også en god ide, at sprede dine links godt, så du ikke KUN linker til forsiden af dit hovedsite hver eneste gang.

Du kan læse lidt mere om links og den slags her.

(Bemærk, at jeg ikke skriver Linkbuilding og det samme i titlen)


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)