Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har en I/S som jeg gerne vil have lavet til ApS - hvordan gøre jeg i praksis?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står overfor at skulle lave virksomhedsformen om da virksomheden er begyndt at tjene penge, samt er på SU, så ønsker ikke at overskuddet skal tælles med som a-indkomst og til det har jeg fået af vide at hvis man opretter et ApS i stedet så kan man lad overskuddet ligger og dermed ikke blive påvirket.

men mit spørgsmål lyder på, at når man har egenkapital og inventar for 40.000kr, kan man så "opløfte" det, sammen med yderligere 40.000kr til et ApS? hvis ja, skal man være opmærksom på noget skattemæssigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan vælge at bruge virksomhedsskatteordningen og så undgå omkostningerne ved at at omdanne til et APS. Ved virksomhedsskatteordningen opnår du samme situation i forhold til SU som med et ApS.

Ved at bruge dette råd sparer du hvad svarer til flere måneders SU i omkostninger til stiftelse og omdannelse.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Hej Henrik

Mange tak for dit svar. har også overvejet virksomhedsskatteordningen. Men da vi også ønsker at begrænse personlig hæftelse, i tilfælde at man begår en brøler, ønsker vi helst en ApS.

Har søgt lidt på amino og kommet frem til Anette Sand's indlæg omkring omdannelse fra I/S til ApS, at der er en mulighed for skattefrit at omdanne hvis man gør det 1/1. Hendes indlæg; "Hvis omdannelsen sker pr 1.1. i et år, kan det ske skattefrit. Det vil sige, at de midler, I har opsparet i virksomheden kan indgå i ApS-et uden at I skal beskattes først." 

Gælder det stadig og skal man vente til 1/1 ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Khan:
Gælder det stadig og skal man vente til 1/1 ?

Ja de regler gælder stadigvæk. Frem til 30/6 i et år kan du lave en skattefri virksomhedsomdannelse med tilbqgevirkende kraft til 1/1.

Alternativt kan der laves en skattepligtig virksomhedsomdannelse. Få en revisor til at undersøge om det er vejen for jer at gå. Det er jo slet ikke sikkkert at jeres omdannele overhovedet udløser nogen skat.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)