Jeg er ved at opstarte en ny webshop med handel også udenfor EU. Er der nogen der ved noget om toldregler m.m. ved online salg til Asien og resten af verden udenfor EU? Eller ved hvor jeg kan finde info om det?
Det eneste det p.t. er lykkedes mig at finde ud af, er at der er skrappe toldregler ved handel og fragt til USA. Er der andre steder/ lande udenfor EU man skal være opmærksom på har omkostningsfulde mht. told?
Er der ellers noget man skal være opmærksom på ved online salg udenfor EU?
Du skal sætte dig godt ind i reglerne inden du starter salg uden for EU.
Bla. gøre kunden opmærksom på der tilkommer gebyrer ved levering.
Derudover skal du også overveje hvordan kunden evt. kan returnere sin ordre. Da du kan blive opkrævet et gebyr af post danmark på ca. 180 kr. også selvom forsendelsen er markeret som retur/ombytte.
Husk også, at Noge ikke er med i EU, hvilket mange Nordmænd desværre ikke er klar over
Men håber ikke du bliver afskrækket fra salg uden for EU, da der er gode penge at hente :-)
Hej ! Det er udenfor EU. Vi vil gerne sælge fra vores online shop til Asien og andre steder udenfor EU, og er i tvivl om omkostninger og regler mht. told og moms. Fx. hvem hæfter for de ekstra udgifter, der bliver pålagt - kunden eller sælger?
Kunden skal betale told, moms og evt. levering/fortoldningsgebyr. I sælger varen til kunden uden dansk moms. Og skal som udgangspunkt blot sætte en (eller flere) kopier af fakturaen uden på pakken.
Jeg mener, at Skat har en vejledning kna dog ikke lige finde den.