Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke toldregler m.m. er der udenfor EU ved online salg og e-handel fra webshop i Danmark?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte en ny webshop med handel også udenfor EU. Er der nogen der ved noget om toldregler m.m. ved online salg til Asien og resten af verden udenfor EU? Eller ved hvor jeg kan finde info om det?

Det eneste det p.t. er lykkedes mig at finde ud af, er at der er skrappe toldregler ved handel og fragt til USA. Er der andre steder/ lande udenfor EU man skal være opmærksom på har omkostningsfulde mht. told?

Er der ellers noget man skal være opmærksom på ved online salg udenfor EU?

Håber jeg kan få lidt tips!

Mange tak, Christine

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:11

Hej Christine R,

Du skal sætte dig godt ind i reglerne inden du starter salg uden for EU.

Bla. gøre kunden opmærksom på  der tilkommer gebyrer ved levering.

Derudover skal du også overveje hvordan kunden evt. kan returnere sin ordre. Da du kan blive opkrævet et gebyr af post danmark på ca. 180 kr. også selvom forsendelsen er markeret som retur/ombytte.

Husk også, at Noge ikke er med i EU, hvilket mange Nordmænd desværre ikke er klar over Confused

Men håber ikke du bliver afskrækket fra salg uden for EU, da der er gode penge at hente :-)

Ha en god weekend

Tilmeldt 17. Aug 12
Skrevet kl. 19:26

Mange tak for dit svar. Det er en vigtig pointe mht. returvarer m.m. Ved du noget om moms-regler udenfor EU?

Bedste hilsner

Christine

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Toldpriser.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:46

Hvilket produkt er der tale om? :)

Tilmeldt 17. Aug 12
Skrevet kl. 20:34

Hej, det er en webshop der forhandler tøj, sko og andre beklædningsgenstande :-) Hvad har du erfaring med og kendskab til?

Mvh. Christine

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 20:43
Tilmeldt 17. Aug 12
Skrevet kl. 10:43

Hej ! Det er udenfor EU. Vi vil gerne sælge fra vores online shop til Asien og andre steder udenfor EU, og er i tvivl om omkostninger og regler mht. told og moms. Fx. hvem hæfter for de ekstra udgifter, der bliver pålagt - kunden eller sælger?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kunden skal betale told, moms og evt. levering/fortoldningsgebyr. I sælger varen til kunden uden dansk moms. Og skal som udgangspunkt blot sætte en (eller flere) kopier af fakturaen uden på pakken.

Jeg mener, at Skat har en vejledning kna dog ikke lige finde den.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:34

Du skal ikke opkræve moms, når du kan bevise, at varerne udføres af EU. Dette bliver opkrævet i modtagerlandet.

Told opkræves i modtagerlandet.

Det kan ved salg til nogle lande være nødvendigt/et krav fra kunden, at kunne udstede oprindelsescertifikater.  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)