Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig feedback på min ide.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer, jeg har fået en super ide (synes jeg selv) fra en af aminoerne her inde han kom men en ide. Hvorfor ikke lave en hjemmeside hvor du siger du kan komme ud og tage billleder ( vil gerne være fotograf som ældre ) til bryllupper, baredåbe osv. også gøre det nærmest gratis i starten hvor man bare skal blive bedre og bedre? Hvad synes i om den idag?? og lige en vigtig detalje jeg er kun 13 år. :-)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:07

Hvis det er svært at komme igang med hjemmesiden - så kom bare igang med at tage billeder istedet. Så kontakt dit netværk, venner, familie, venners familie osv. og sig at du gerne vil komme og tage billeder til deres næste fødselsdag, barnedåb etc. Bare få taget nogle billeder, få dem redigeret og sat op. Tilbyd folk at lave en fotobog efter arrangementet til dem og sig at de får den til trykprisen - og hvis de er rigtigt glade for den kan de jo give en ekstra skilling. 

Det er sikkert en stor mundfuld med et bryllup, men måske kan du få lov at være supplement til den professionelle fotograf hvis du kender nogen der skal giftes?

Så ud og snak med folk - fortæl dem hvad du kan og hvad du gerne vil tilbyde. Skriv det på facebook, twitter etc. Der skal nok være nogen der hopper på!

Så kan du altid banke en hjemmeside op(eller betale nogen for det), når du har fået en god portion erfaring. 

\Mikkel

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads,

Jeg synes nok ikke helt at ideen er super god, for ved store arrangementer som eks. bryllupper og barnedåber som du nævner, vil man jo være helt sikker på at resultatet bliver godt, for man kan jo ikke bare tage dem om. Jeg skal selv giftes i næste måned, og vi bruger faktisk en hel del penge på fotografen af netop denne årsag. 

Men jeg har en anden ide. Hvorfor ikke bare tage ud til lokale arrangementer, såsom byfester, markeder, sportsstævner etc. og tage en masse billeder, og så lægge dem online på din egen hjemmeside. I det område jeg boede i før jeg forlod DK var der en fotograf som gjorde det. Han lagde alle sine billeder online, og blev helt kendt for det. Efter et arrangement skulle man altid lige tjekke hans website for at se billederne. Faktisk kontaktede folk ham og spurgte om ikke han ville komme ud og tage billeder. 

Du kan se hans side på http://www.ihobro.dk

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 213
Fra  CoWeb ApS JLTR.dk Skrevet kl. 08:20

Hej Mads.

Du skal da bare give den gas. Har selv været fotograf til forskellige arrangementer. Man lærer utroligt meget af at komme ud. Hold det gratis indtil du mener, du gennemføre dine opgaver professionelt og så kan du begynde at tage penge for det.

Du er kun 13 og hvis du begynder på noget i den stil nu, så kan du være vildt dygtig om et par år! :)

Du kan starte med at lave en blog på www.wordpress.com og så ligge dine billeder ud der. Der findes nogle gratis foto temaer der er gode til at vise dine billeder med.

/Asger 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:39

Jeg er ikke enig med dem der skriver at arrangementer som bryllupper(ok måske lige den), barnedåb osv. er en dårlig ide. Bare husk at fortæl folk at du ikke er professionel fotograf og til brylluppet skal de nok finde en professionel til selve bryllupsbilledet.

Til mit eget bryllup var der ikke råd til fotograf, så der spurgte vi bare nogle venner og familie om de ikke ville tage billeder. Og bevares, en professionel kunne da sikkert have lavet et bedre bryllupsbillede, men vi var godt tilfredse. Det vigtige hvis du kaster dig ud i det er forventningsafstemmelse - sørg for at de ved hvad du kan og IKKE kan. 

Og ellers er de andres ideer også super! Ud til byarrangementer og tage billeder. I det hele taget bare kom igang med at tage en hel masse billeder og få udvalgt de absolut bedste og smid dem op på en blog. Der findes masser af steder for fotografer hvor man kan få kritik og gode ideer fra andre. Jeg har selv brugt fotostart.dk en del i en periode(er ren amatør/hygge fotograf). 

Held og lykke med det!!!

\Mikkel

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 09:06

Det er en super idé, men før siden har et enormt netværk af fotografer, så tror jeg ikke den har potentiale, men der findes nu adskillige andre sites, hvor du kan gøre noget lignende, som findfotografen.dk, danske versioner af fiverr.com og endda amino freelancer, men du vil gerne have det ned på et niveau, hvor det henvender sig primært til hr. og fru Danmark formoder jeg?

Det er også vigtigt at brugeren ikke skal frasortere alt for mange dårlige fotografer og føle at niveauet er for lavt til at de kan finde noget de kan bruge.

Dog vil jeg også rejse den problematik at mange fotografer ikke er vilde med kunder, som gerne vil have en fotograf til at arbejde gratis, så det kunne også være noget der er værd at tage stilling til?

Jeg synes det er en god idé og vil gerne være en del af det, så jeg følger lige lidt med i denne tråd på sidelinjen. Smile

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 10:56

Hej alle sammen tusind tak for svarene. De er vikelig gode og vil tænke over alle jeres svar inden jeg skal lave en hjemmeside. Jeg synes det er rigtig fedt at i gider at hjælpe mig, og når de så er nogen gode svar er det jo bare en eksta bonus når jeg kan bruge dem. Så jeg takker endu en gang og glæder mig utolig meget til at komme igang, og jeg bliver ved med at tro på min drøm tak. :-)

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 19:15

Glæder mig super meget til at komme igang med det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Mads1999:
Glæder mig super meget til at komme igang med det :-)

Sådan skal det os' bare være! Ud og klø på - så skal du nok få succes :-).

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 20:56

Det jeg glad for at høre, det håber jeg :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)