Hej A´s, Jeg har et produkt hvor jeg sælger færdige hjemmesider med forskellige moduler. Pt. kan mine kunder´s kunder (besøgende på disse sites) bestille varer fra eks. butikken, det forgår ved at en ordre bliver lagt i et online ordre system. Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at mine kunder kunne SÆLGE nogle af disse varer (typpisk <2-300kr). For at kunne dette skal mine kunder have en indløsnings aftale med nets og jeg skal sætte en eller anden gateway op ala ePay - desværre er det for langt de fleste af mine kunder ALT for omstændigt og de vil ikke kunne tjene pengene hjem som det koster at sætte dette op. Så min løsning, som virkede ganske fin, var følgende: Jeg får de nødvendige aftaler, integrerer med ePay osv. og når en vare så købes af en besøgende på siden, går pengene ind på MIN konto. Når min kundes tilgodehavende overstiger... eks. 500kr, så udbetaler jeg disse til dem. Spørgsmålene er så mange, fordi jeg så læser lidt her og der om at uhhhh det må man jo ikke... men hvad med billetnet? - jeg køber biletten af dem, til en vare jeg får 30 dage senere? de sender pengene til koncertarrangøren? - eller downtown? - jeg køber en kasse sushi som jeg selv skal ned og hente, downtown sender pengene til sushibutik? Nogen der kan komme med input? :) |
Kan desværre ikke bidrage med noget juridisk her, men jeg synes at det er et rigtig spændende spørgsmål og nogle super gode eksempler du kommer med.
Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end, at en eller anden kreativ løsning må kunne gøre det lovligt for dig...
Held og lykke med at få det til at flaske sig!