Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlodning af udbytte - hvordan?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har igennem min studietid drevet en konsulentvirksomheden ved siden af studiet i form af et s.m.b.a.

For ikke at tjene for meget i forhold til hvad man må tjene ved siden af SU'en, har jeg efter udbetaling af løn til mig selv, haft overskud i virksomheden. Dette overskud er naturligvis blevet selskabsbeskattet, hvorfor det bedst kan betale sig for mig at udlodde dette beskattede overskud som udbytte til mig selv.

Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan udbytte udloddes? Udbetaler jeg det fra min virksomhedskonto til min privatkonto, hvor jeg indberetter det til SKAT som udbytte på min private selvangivelse? Jeg er faktisk på bar bund, så hjælp værdsættes virkelig meget

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 11:19

Du skal logge dig på skaterhverv med din kode.

Når du ikke har modtaget udbytte før skal du anmode om dette under administration til højre. underpunkt tilmeldingsoplysninger. Det sidste punkt der så kommer frem er udbytte.

Når du har godkendt dette går du ud af systemet, efter ca en halv time virker det. så ligger der et nyt punkt i venste side der hedder udbytte.

Når du udfylder skemaet der kommer frem her beregner den selv udbytteskat som skal betales. Du skal ikke gøre noget med din private selvangivelse det kommer automatisk derpå.

Jørgen Poulsen

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Skrevet kl. 15:47

Tusind tak for dit svar.

Du skriver den selv beregner den udbytteskat, som skal betales. Vil det sige, at virksomheden skal betale personskatten af udbyttet til SKAT, mens resten af udbyttet overføres til mig selv?

Gå gerne i lavpraktiske detaljer, da det er helt nyt for mig.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Skrevet kl. 13:40

Håber flere vil svare!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)