Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed i forbindelse med udarbejdelse af App til Iphone, er det en god idé?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 20
Fra  MAT-Gaming I/S Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i øjeblikket i opstartsfasen omkring udvikling af et spil-app, som jeg håber på, på længere sigt kan blive en god forretning. Men i den forbindelse går jeg med overvejelse omkring oprettelse af en virksomhed, hvorigennem udvikling/appen bliver finansieret. Her tænker jeg udgifter til udvikling af prototype, udvikling af selve appen og efterfølgende markedsføring, samt evt computer og lignende. Men jeg er noget på bar bund i forhold til alt det med oprettelse af en virksomhed, så jeg ville høre om der var nogen der havde nogle erfaringer eller gode råd omkring det at oprette en virksomhed, for at køre det hele derigennem. Og hvis det er tilfældet, hvilken virksomhedsform er at foretrække?

Alternativet er selvfølgelig at køre det hele som privatperson, men jeg ved ikke om det er at foretrække?

Mvh.

Martin

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 04:07

Jeg vil anbefale at du starter enkeltmandsvirksomhed således du kan release dine apps under et virksomhedsnavn. Releaser du nu under dit eget navn er det ikke så nemt efterfølgende at skifte. Derudover skal du genkøbe diverse software licenser hvis du beslutter dig for at skifte. Så ja enkeltmandsvirksomhed med det samme. Du kan finde masser af information om hvordan det foregår her på amino, virk.dk og skat.dk

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  MAT-Gaming I/S Skrevet kl. 11:18

Hej Steffen,

Tak for dit svar.

Kan jeg uden videre oprette en enkeltmandsvirksomhed online og fra da af være kørende? Eller er der nogle ting jeg skal være opmærksom på? Har du gode råd/tips til hvordan man kommer sikkert fra land?

Martin

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  MAT-Gaming I/S Skrevet kl. 00:18

Anyone?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:29

Martin_T89:

Hej Steffen,

Tak for dit svar.

Kan jeg uden videre oprette en enkeltmandsvirksomhed online og fra da af være kørende? Eller er der nogle ting jeg skal være opmærksom på? Har du gode råd/tips til hvordan man kommer sikkert fra land?

Martin

Ja, det er faktisk super let at oprette en virksomhed. Gå ind på www.virk.dk -> "Registrere eller ændre virksomhed" -> "Registrer enkeltmandsvirksomhed" -> "Start" - ellers findes der en guide til det. Jeg husker det i hvertfald som fuldstændigt problemfrit, og ja, så er du faktisk kørende. Så får du en email, og et par dage senere et brev, og så er det bare gogo.

Gode råd/tips til hvordan man kommer sikkert fra land? Uhm.. Forstår ikke helt dit spørgsmål. Tror ikke der findes en liste med ting der skal gøres for at komme godt fra land i en virksomhed, sorry :> Er det problemer med hvordan du skal indberette moms eller andet, så findes der svar til alt på startvaekst, amino, virk eller webreg - ellers så søg lidt på google. Ellers har du sikkert et "væksthus" i nærheden af dig, hvor folk ofte er belejlig med hjælp, og hvor du får et par timer gratis sparring mener jeg.

Held og lykke :)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  MAT-Gaming I/S Skrevet kl. 01:41

Mange tak for dit svar.

Jeg er i gang med oprettelse af et enkeltmandsfirma online og bliver da spurgt om jeg importer noget fra IKKE EU-lande og om jeg sælger til IKKE EU-lande. Her er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal afkrydse den boks hvis jeg får min App udviklet uden for EU og samtidig også lancerer Appen således at folk fra IKKE EU-lande har mulighed for at hente den på App-Store, nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig til det?

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:14

-

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)