Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS og et shop system, hvor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
En af vore tilknyttede har spurgt os, hvor finder jeg et CMS system, som jeg evt. selv 1-2-3 kan koble til en website? Og kan man evt. samme sted finde et shop system, der også kan adm. mailinglister osv. Vi lader spørgsmålet gå videre til Aminoerne. Belys gerne fordel eog ulemper, erfaringer osv.
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:48
Hej Absorbia,

Vi har masser af den slags

Skriv eller slå på tråden, så kan vi sammen finde en løsning der passer dig.

Med venlig hilsen Tim Janum / Janum@bellcom.dk / www.bellcom.dk

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:05
"På venlig vis og et godt glimt i øjet", vi ønsker ikke en masse salgshenvendelser, men nogle anbefalinger fra amino''er som kan anbefale "nogle der rigtig kan", belyse fordele og ulemper ved forskellige modeller osv. Metoder. Altså en dialog emnerne, og hvad der kan lade sig gøre, eller ikke lade sig gøre.

Nu er det ikke til os, men til én i vort projekt, som vi nok skal videregive info til.  Men han vil sikkert følge vores anvisning, når vi selv vælger leverandører, nemlig at indkredse de fem bedste matchende til os, mødes med alle fem og vælge det bedste tilbud matchende til os!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:33
Det er ikke mange informationer i kommer med.

Men der er 2 modeller ( som jeg ser det)

Den ene er at i går ud og vælger en større virksomhed der sælger lejebasis løsninger.
Det kunne typisk være Scannet eller Dandomain som både tilbyder CMS og shop ( mailingliste er i alle systemer med respekt for sig selv, det er nok mere er spørgsmål hvor god denne mailingliste er, Hvis man vil undgå en masse bøvl med at spamfiltre mm tager ens mails, så kunne man kigge på ebrev.info - de er også at finde på amino )

En sådan standardløsning fra f.eks. Scannet har sine fordele i at det er gennemtestet af utrolig mange brugere, der bruger der dagligt. De står for alt hosting og teknisk halløjsa, det eneste i skal gøre er at holde jeres system opdateret med tekst mm.

Ulempen ved disse lejebasis systemer er at de i 98% af tilfældene er closed source, det gør i er tvunget til at vælge dem som hosting udbyder, i er tvunget til at indfinde jer med de funktioner der nu en gang er i systemet, i har ikke mulighed for at gå ind i kildekoden og lave nogle ændringer for f.eks. at lave noget søgemaskineoptimering.
Altså i har ikke mange muligheder for at tilpassse systemet netop til jeres behov.

Den anden løsning er at i går ud og vælger et webbureau til at lave løsningen for jer, de fleste bureuaer har som regel deres eget basissystem de tager udgangspunkt i og derefter skræddersyer de jeres løsning præcist til de funktioner i ønsker. Det vil sige får hverken mere eller mindre end præcist det i beder efter.
Her slipper i så for leje gebyret, og i får en løsning der passer langt bedre til jeres behov. Dog også langt dyrrere og længere leveringstid.

Du kan i amino wikien se lidt omkring hvem der udbyder hvad her på amino
Shopsystemer: http://www.amino.dk/wiki/index.php?title=E-butik

Held og lykke med at finde den rette partner.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 15:15

DNN ( Dot Net Nuke) er et meget godt system og oven-i-købet gratis at bruge og er et meget anerkendt CMS system som bruges af mange hosting providers world wide - bla Active24 ( www.active24.com ) som er en af de største udbydere.

DNN er en af de "tunge drenge" i CMS branchen , og det er også open source vilket gør at det "nemt" kan tilrettes til en hvert ønske og bygger på "open source web application framework" og er Microsoft Windows baseret -  dvs hvis man er Linux nørd så går den ikke. Så vidt jeg ved så udvilkes det ikke til Linux..
Jeg kan desværre ikke hjælpe med at henvise til noget som kan tilrette systemet til jeres behov (eller shop system), men det er der sikkert nogen anden herinde som kan... f.eks Martin måske?

Fordele, ja som de skriver og det passer meget godt (dvs ikke salgsgas):

DotNetNuke Is…

Versatile – DotNetNuke is an open source web

application framework ideal for creating, deploying and managing
interactive web, intranet and extranet sites.

User-Friendly – DotNetNuke is designed to make it

easy for users to manage all aspects of their projects.  Site wizards,
help icons, and a well-researched user interface allow universal
ease-of-operation.

Powerful –  DotNetNuke can support multiple portals
or sites off of one install.  In dividing administrative options
between host level and individual portal level, DotNetNuke allows
administrators to manage any number of sites – each with their own look
and identity – all off one hosting account.

Feature-Rich – DotNetNuke comes loaded with a set

of built-in tools that provide powerful pieces of functionality.  Site
hosting, design, content, security, and membership options are easily
managed and customized through these tools. 

Supported  - DotNetNuke is supported by its Core

Team of developers and a dedicated  international community.  Through

user groups, online forums, resource portals and a network of companies
who specialize in DNN®, support is always close at hand.

Easily Installed – DotNetNuke can be up-and-running

within minutes.  One must simply download the software from

DotNetNuke.com, and follow the installation instructions.  In addition,
many hosting companies offer free installation of the
DotNetNuke application with their plans.

Localized – DotNetNuke includes a multi-language

localization feature which allows administrators to easily translate
their projects and portals into any language.  And with an
international group of hosts and developers working with DotNetNuke,
familiar support is always close at hand.

Open Source – DotNetNuke is provided free, as

open-source software, and licensed under a standard BSD agreement. It
allows individuals to do whatever they wish with the application
framework, both commercially and non-commercially, with the simple
requirement of giving credit back to the DotNetNuke project community.

Cutting-Edge - DotNetNuke provides users with an

opportunity to learn best-practice development skills -- module
creation, module packaging, debugging methods, etc -- all while
utilizing cutting-edge technologies like ASP.NET 2.0, Visual Web
Developer (VWD), Visual Studio 2005 and SQL Server 2005 Express.

Extensible – DotNetNuke is able to create the most

complex content management systems entirely with its built-in features,
yet also allows administrators to work effectively with add-ons, third
party assemblies, and custom tools.   DNN modules and skins are easy t

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:32
Umbraco er et godt dansk system. Det er lavet i .NET og kan udvides ubegrænset. (http://www.umbraco.dk)

Det er nemt at tage en eksisterende html side og lægge den ind og man styrer alt selv. jeg kan evt. være behjælpelig med at installere og lave nye moduler til det hvis det behøves.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:01
Jeg ville som udgangspunkt anbefale et velfunderet webbureau som kører med et standard cms, og ikke sit eget.

Et af de største er typo3, men om det lige er det, virker ikke som det afgørende i jeres tilfælde. (Det er ikke helt til at gennemskue kravene fra det du skriver, så det er lidt gætværk hvor lidt I kan nøjes med)

Der bliver lagt meget vægt på hvorfor lige præcis det ene cms er bedre end det andet. Det jeg synes er vigtigt i jeres tilfælde, er at få en åben platform. Dvs ikke binde jer på f.eks. scannet eller dandomain, men noget hvor I kan skifte udvikler hvis I bliver trætte af dem.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at vælge nogle ud og mødes med dem, da det siger meget (men ikke alt) om hvordan samarbejdet kommer til at forløbe.

jeg kan anbefale t3cms.dk

De har en del eksisterende sites på bagen. Implementerer mod gældende webstandarder i muligt omfang, og er billige.

Men der er mange af den slags. Hold jer som sagt fra folk med eget cms. Selvom det er open source, så får du ikke andre bureaer til at vedligeholde et custom cms de ikke selv har lavet.

Det er min mening når kravene er så løse som de er her.

Var problemstillingen mere konkret, ville jeg måske have en anden holdning til det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)