Staffan, der er et par ting, du lige skal have ordentligt fat i og jeg vil da gerne hjælpe dig. Men, styr dig lige med dine 1-stjerne tildelinger til mine indlæg, hvis det er dig, der skyder dem afsted - det er ikke min skyld du tager fejl. Tag et kig på mit website, hvis du vil se ud fra, hvilken erfaring jeg taler. Når du tegner vektor shapes i Photoshop, så er de frit skalerbare og redigerbare lige som alle andre vektorer. Det er de også når du gemmer din .psd fil og henter den ind igen. Når du skal bruge grafikken til fx. et online banner så eksporterer du det til et bitmap format som fx. gif eller jpg. Det er ganske enkelt. Du lægger heller ikke din Illustrator vektor fil online uden at eksportere den til bitmap først, vel? Live tracing i Illustrator er en sjov gimmick, men giver et for tung eller upræcist resultat. Man tegner sine ting selv - det giver et langt bedre resultat. |
Peter Mortensen:Becker Consult | jacobbecker.dk:Photoshop :)
Hvilken font og hvilken størrelse?Det dumme svar er TV2øst lilla ... det rigtige svar kan jeg ikke sådan lige give ...
størrelsen skal være ca. 728 x 90 :-)
Lille? For mig ser baggrundsfarven brun ud..
Med font mener jeg skrifttypen, hvis der skulle være tvivl :-) ?
Vil du have en gratis løsning, så skal det være gimp.