Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommune køber 6000 iPads til skolebørn. Er det i orden?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det i orden, at en kommune bruge 64 millioner kroner på 6000 ipads til skolebørn og "enkle lære"? Efter min mening er det fuldstændig tåbelig, at bruge så mange penge på sådan et projekt for skatteydernes penge? Er det bare mig eller ville bærbar pc'er ikke være noget mere egnet til undervisningen end en ipad?

Ved en lille hurtig beregning så er det hellere ikke små penge de har givet for de ipads. Hvis du dividere 64 millioner med 6000 fås en stk. pris på 10666,66 kr. Købte de dem istedet på appels hjemmeside ville de spare 41.8 millioner, hvorfor undersøger man ikke sådanne muligheder?

Når, men kunne godt tænke mig, at vide, hvad du synes om det? Er det helt i orden, eller er det svineri? Begrund gerne :-)

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 18:46

Hvor har du de tal fra ??

Indimellem bruger det offentlige penge på underlige ting, men i dette tilfælde tror jeg ikke der er styr på fakta...

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:47

Det var vist "kun" 32 millioner, bare for en god ordens skyld ;-)

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 18:50

TobiasB:

Hvor har du de tal fra ??

Indimellem bruger det offentlige penge på underlige ting, men i dette tilfælde tror jeg ikke der er styr på fakta...

Ups glemt vist link: http://stiften.dk/syddjurs/om-et-halvt-aar-har-alle-skoleboern-ipads

Kan godt være jeg har misfortsået, det men jeg citere lige har siden af: "Halvdelen af investeringen på 32 millioner kroner står skolerne for. Resten har byrådet afsat på kommunens budgetter."

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg lige har læst var 5500-6000 iPads for 32 mio. Prisen dækker formentlig også dyr software, kurser til lærere, evt. ekstraudstyr og alle mulige andre udgifter. Så nej; det regnestykke holder ikke.

"IT-satsningen på skoleområdet koster 32 millioner kroner. Den tog fart i foråret, da lærere og pædagoger på kommunens folkeskoler fik udleveret iPads."

- der står også 32 på eb

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:53

Ja Anders, det betyder at den ene halvdel er 16 millioner, som skolerne betaler og den anden er 16 millioner, som kommunen betaler :)

Ialt = 32 millioner :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:54

Om det så 'kun' er 32 millioner, så er det vel også at smide penge på bålet... Diverse programmer, som bruges i skolen, kræver næsten intet, så en almindelig bærbar vil klart være tilstrækkeligt - og meget billigere.

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 18:55

Christian Bundgaard:

Det jeg lige har læst var 5500-6000 iPads for 32 mio. Prisen dækker formentlig også dyr software, kurser til lærere, evt. ekstraudstyr og alle mulige andre udgifter. Så nej; det regnestykke holder ikke.

"IT-satsningen på skoleområdet koster 32 millioner kroner. Den tog fart i foråret, da lærere og pædagoger på kommunens folkeskoler fik udleveret iPads."

- der står også 32 på eb

Du har nok ret Christian, det er vist 32 millioner i stedet. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg ikke set udbuddet, eller andet der indikerer hvad prisen inkluderer, men jeg tvivler på at de har givet over 10.000 kr. pr. stk. for "rene" iPads. Mon ikke der følger nogle programmer, sikkerhed, support, forsikring m.m. med i handlen?

Personligt har jeg ikke noget problem i at de køber iPad's fremfor pc'er. Især i de helt små klasser vil jeg mene at der er flere muligheder for lettere indlæring med en iPad, end med en pc. Blandt andet kan de jo øve en form for håndskrift på iPad'en, hvilket pc'en ikke tilbyder på samme måde. Og mon ikke fremtiden går mere i retning af tablets end computere?

Min største bekymring er om lærerne har de nødvendige kompetencer til at få maksimalt ud af investeringen, og dermed sikre at eleverne rent faktisk får noget ud af det. Alt andet lige er de uddannet i pædagogik og en smule undervisning, og ikke så meget i IT færdigheder. Men det kan jo være at en del af den samlede pris også inkluderer "efteruddannelse" af lærerne.'

Jeg synes det er et spændende og faktisk også nødvendigt træk, og det er nok ikke den sidste store investering vi ser på den front.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 18:56

Simon Hansen:

Ja Anders, det betyder at den ene halvdel er 16 millioner, som skolerne betaler og den anden er 16 millioner, som kommunen betaler :)

Ialt = 32 millioner :)

Den er fesen ind, indrømmer det, var måske lidt for hurtig Geeked

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)