Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frokostordning i A/S hvordan???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dejlige aminoer

Jeg er lige startet i praktik på mit 9. semester i en arkitektvirksomhed (A/S) i Aarhus.

Alt er perfekt undtagen deres madordning, dvs. der er ingen madordning.

Så folk sidder med deres tørre rugbrød og rejeost og græder lidt inden i.

Det vil jeg gerne lave om på!

Der skal være sammenhold og glade dage når man går til frokost i en kreativ virksomhed! -Det må være et must!

Og derfor vil jeg gerne høre jer her på Amino, hvordan jeg lige skal bære mig ad med at få dette stablet på benene!

1. Hvordan gør man det rent virksomheds mæssigt smartest? Er det ikke noget med at virksomheden kan trække noget fra i skat osv? (så fx 400,- for medarbejderen og resten betales af virksomheden)

2. Jeg vil gerne imponere lidt, så det vi får skal ikke bare være billigt, men også fantastisk godt. Hvad har i af gode erfaringer med virksomheder der bringer mad ud, og gerne anbefalinger, hvilke firmaer er i glade for? 

3. Hvordan overtaler jeg ledelsen til at sige ja, rent økonomisk, altså hvilke "salgs argumenter" skal jeg fremføre. Jeg kan sagtens plapre en masse om medarbejderens velbefindende og øget arbejdsindsats. Men de mere konkrete økonomiske fordele kan min kreative hjerne ikke finde ud af.

På forhånd tak til alle der finder tid til at svare på mit indlæg!

Fortsat god dag til alle! :)

Luke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

Er der plads til en kantine? Er er køkken der kan håndtere mad udefra og opbevare samt klare opvask?
Næste spørgsmål er om der er råd, forstået som om arbejdsgiver vil betale, der er ikke normaltnfradrag for moms o.l. ved faste madordninger

Måske vil de grædende med rugbrød og rejeost betale med lønnedgang.

Gør dig en række overvejelser, og tag det så venligt og konstuktivt med chefen, uden at mase nogen op i et hjørne
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:24
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Fra  Lukket virksomhed - slet Skrevet kl. 16:25

Først så skal du kigge på reglerne for fradrag vedr. frokostordningen. Du finder en udemærkede tabel lige her:
http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Sider/Mulighed-for-tilbagebetaling-af-moms-ved-bespisning-i-virksomhedens-lokaler-og-kantine.aspx

Du kan slå på at arbejdsgiveren kan bruge det som en personale fordel, og at det kan bruges i lønforhandlingerne. (Det er så op til dig, om du vil bruge den ;-) Men det er jo i alle tilfælde en personale fordel)

Jeg er ikke revisor, så jeg vil ikke gå dybere ind i udregningen. Men du kan jo regne baglæns fra at en frokostordning typisk ligger på 40-60,- inkl. moms pr. person pr. dag. Og at i selv skal betale 15,- Du kan eventuelt snakke med jeres bogholderi for en korrekt udregning. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 21:45

Hvor mange er i på arbejdspladsen?

Jo flere des bedre når i skal finde leverandør.

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:35

Hej i fire

Tak for de hurtige svar!

Vi har en stor underetage hvor vi spiser, et køkken med opvaskemaskine køle- og fryseskab. køkkenvask og en masse sidde- og bordplads. Også et "buffet" bord i midten af lokalet. Så der er rigeligt med plads.

Vi er 18 på arbejdspladsen.

Taastrup: i forhold til tabellen jf. dit link: Hvordan skal 100% skattefradrag ved generel bespisning i virksomhedens lokaler, forstås? 

Endnu engang tak for de fine svar, de er yderst værdsat

Med venlig Hilsen

Luke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52

Momsen kan ikke fratrækkes men hele udgiften kan. Det betyder at 125 kr med moms normalt "koster" virksomheden 100 kr og de kan trækkes fra og koster efter skat 75 kr.
Når momsen ikke kan trækkes så koster det 125 før skat og ca 94 efter skat, forudsat virksomheden har overskud til skat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)