Hej dejlige aminoer Jeg er lige startet i praktik på mit 9. semester i en arkitektvirksomhed (A/S) i Aarhus. Alt er perfekt undtagen deres madordning, dvs. der er ingen madordning. Så folk sidder med deres tørre rugbrød og rejeost og græder lidt inden i. Det vil jeg gerne lave om på! Der skal være sammenhold og glade dage når man går til frokost i en kreativ virksomhed! -Det må være et must! Og derfor vil jeg gerne høre jer her på Amino, hvordan jeg lige skal bære mig ad med at få dette stablet på benene! 1. Hvordan gør man det rent virksomheds mæssigt smartest? Er det ikke noget med at virksomheden kan trække noget fra i skat osv? (så fx 400,- for medarbejderen og resten betales af virksomheden) 2. Jeg vil gerne imponere lidt, så det vi får skal ikke bare være billigt, men også fantastisk godt. Hvad har i af gode erfaringer med virksomheder der bringer mad ud, og gerne anbefalinger, hvilke firmaer er i glade for? 3. Hvordan overtaler jeg ledelsen til at sige ja, rent økonomisk, altså hvilke "salgs argumenter" skal jeg fremføre. Jeg kan sagtens plapre en masse om medarbejderens velbefindende og øget arbejdsindsats. Men de mere konkrete økonomiske fordele kan min kreative hjerne ikke finde ud af. På forhånd tak til alle der finder tid til at svare på mit indlæg! Fortsat god dag til alle! :) Luke |
Er der plads til en kantine? Er er køkken der kan håndtere mad udefra og opbevare samt klare opvask?
Næste spørgsmål er om der er råd, forstået som om arbejdsgiver vil betale, der er ikke normaltnfradrag for moms o.l. ved faste madordninger
Måske vil de grædende med rugbrød og rejeost betale med lønnedgang.
Gør dig en række overvejelser, og tag det så venligt og konstuktivt med chefen, uden at mase nogen op i et hjørne
Vh