Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en 13 årige knægt købe en regningsblok og skrive regninger uden moms??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej efter jeg havde lavet en tråd der hed hvordan jeg tjente penge som 13 årige var der en der kom med en super ide, men han vidste ikke helt om jeg måtte købe en regnings blok og skirve regninger uden moms?? Er der nogen af jer her inde derved om jeg må det :D

Mvh. Mads :-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 12:21

Din alder har intet med momsreglerne at gøre. Sålænge du omsætter for mindre end 50 tusind over 12 måneder er du ikke momspligtig.

Tilgengæld er der regler om at have virksomhed og være myndig. Det kræver at dine forældre hæfter for dine forpligtelser. :)

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 12:24

Okay godt nok, betyder det så det er iorden at købe en regningsblok og skrive regninger uden moms? :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 12:31

Hvis du vil udskrive regninger, være en virksomhed som 13 årig er du nød til at søge om dispensation i henhold til værgemållovens § 43!

Du skal lave en forretningsplan, idé og alt muligt, du kan finde en en skabelon for en forretningsplan et sted på nettet. Det skal du sende til statsamtet og vente på godkendelse og dispensation! Samt en underskrevet aftale af dine forældre om at de vil dække ethvert underskud i din enkeltmands virksomhed. Hvis du vil forsøge at søge dispensation, så skriv mig en privat besked, jeg har skabelon til det hele da jeg søgte det da jeg var under 18.. Jeg fik dispensation og startede min virksomhed et par uger efter :)

Skriv til mig, jeg skal nok hjælpe dig - Med venlig hilsen
Christian 

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 12:35

Hej Christian tak for dit svar og at du vil hjælpe mig :-)

Men jeg ved ikke hvad man kan kalde det, det jeg vil prøve er at kontakte firmaer altså vvs, murer, rengøring firmaer osv. også vil jeg høre om de har nogen reklamer de skal have delt ud, også kan jeg tage hvad ved jeg 35 øre per husstand jeg får delt ud også efter det skal jeg jo skrive en regning til dem? det er det jeg ikke ved om jeg må ogs skal jeg søge om noget for at må det? :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 14:24

Jeg regner ikke med, at du kommer til at dele over 157.000 reklamer ud på 1 år.. så du behøves ikke og blive momsregistreret! :D

Jeg er ingen revisor, og du kan jo håbe på, at der kommer en med nogle juridiske evner på banen her i debatten, men jeg tror, at du skal skrive fakturaer som de skal være, med virksomhedsnavn osv. (selvom du officielt ikke har en) Så kan den Mads's reklameuddeling og tjen dine lommepenge den vej. Desuden synes jeg klart at du skulle tage mere end 35 øre pr. reklame. 50-60 øre kan du godt være bekendt (start med det, så har du også lidt af give af hvis det siger nej, haha)

Held og lykke med det Mads - Med venlig hilsen
Christian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Christian Møller:
Hvis du vil udskrive regninger, være en virksomhed som 13 årig er du nød til at søge om dispensation i henhold til værgemållovens § 43!

Nix du, man skal være 15 år for at få dispensation!

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 14:59

Niclas Hedam:
Nix du, man skal være 15 år for at få dispensation!

Det er da også rigtig! Det havde jeg helt glemt :D 

Tilmeldt 11. Aug 12
Skrevet kl. 18:25

Tak for de gode svar :-)

Men det der deipensation hvad er det? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31

Statsforvaltningen kan give dig tilladelse til at drive virksomhed, hvis du er mellem 15-18. Det kan man ansøge om, hvis man ønsker at drive virksomhed selv om man er under 18:-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)