Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS uden kontant indskud. (Aktiver).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derude.

Jeg var lige ved at registrere min enkeltmandsvirksomhed, da jeg pludseligt læser at man kan betale sit indskud (80.000 kr.) i aktiver, i form af materialle goder.

Herunder er mit spørgsmål:

Kan man starte sit APS med eksempelvis 2.000 kr. og resten i form af Varelager, hjemmeside, arbejds computer, telefon og værktøj m.m., og hvem kan vurdere værdierne på disse ting.

Vh.

Petar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

Ja det kan man,,det kræver en revisor gennemgang og underskrift på værdien og det i sig selv kan koste en del,,afhængigt af kompleksivitet
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:26

Det hedder et apportindskud og er en ganske legitim mulighed som Cookie siger.

Revisor er underlagt ansvar for at vurdere dine aktiver, så selve stiftelsen bliver dyrere end hvis du gør det med kontanter.

Vær desuden opmærksom på om der skal afskrives på de aktiver, du indskyder. I så fald er du afhængig af at lave et overskud, hvis du vil være sikker på at egenkapitalen ikke kommer under de lovpligtige 80.000 kr. ved regnskabsårets afslutning. I praksis lader Erhvervsstyrelsen dig dog køre en del år sådan.

Hvis du ønsker at gå videre med det kan du indhente 3 gratis og uforpligtende tilbud på stiftelse med apportindskud på Agera.

Hav en fantastisk weekend. :-)

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 15:05

Jeg har valgt at gøre det på lidt samme måde, og alligevel anderledes..

Som de andre skriver, bliver det hurtigt dyrt at blande kontantindskud og værdier ind samtidig.

Jeg valgte at skyde 80.000 kroner ind i mit aps, fik lavet en aftale med en god revisor, som står for alle mine indberetninger frem til slutningen af 2013 (en revisor skal indsende dit årsregnskab når du er aps), og så aftalte jeg med ham at han så vurderede værdien af de ting jeg tog med ind i virksomheden EFTER oprettelsen.

Jeg var heldig og havde købt alle tingene indenfor 1 måned inden opstarten (computere, programmer, telefoner, headsæts osv) og han gav det den værdi jeg havde købt det til, fordi tingene endnu ikke var pakket ud.

Dermed købte mit aps værdierne af mig, og jeg fik de 30,000 kroner udbetalt som jeg havde lagt ud for de ting.

Jeg ved ikke om det kan fungere på samme måde for dig. Jo ældre værdierne er, jo sværere er det nok at give dem en værdi, men det fungerede rigtig fint for mig.

Held og lykke med det, og giv lyd hvis du rammer muren - at opstarte aps var en hård kost for mig, der var mange informationer som hele tiden skulle undersøges, men det endte da med at lykkes! :)

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 15:08

Jeg sover stadig! Så først nu at dine værdier er dit varelager. Hvis det er et varelager som er til salg og dermed ikke er udpakket, så burde det jo fortsat have samme værdi som du købte det til. Find dig en god revisor, som ikke tager overpriser. Jeg er super glad for min og kan bruge ham indtil virksomheden når en årsomsætning på 4 mio (det tager nok alligevel lidt tid). Hans priser er super fair og det er vigtigt at man er tilfreds og fra start af, har et godt samarbejde med revisoren! Som en lille ekstranote foretog min revisor vurderingen og dokumenterne gratis, da han alligevel var forbi til et møde! 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:17

Lige et spørgsmål mht. Værdien af mit varelager. Regner man værdien som indkøbsprisen, eller den reelle salgspris?
For der er en del forskel på de to :-)

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42

Givet indkøbsprisen og selv den kan skulle vurderes ned hvis noget har ligget længe
Man skal ikke ha revisor på i et ApS det kan frvælges med mindre det er holding, men det kan absolut være klogt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 16:13

Helt klart indkøbsprisen. Man skal også kunne dokumentere hvad man har købt det til, og hvornår. Som Cookie også skriver, kan det være faldet i værdi, hvis du har haft det liggende længe, og så koster revisorens gennemgang sikkert mere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)