Hej aminoer !! Jeg vil jo gerne starte en webshop med dametøj og accessoires. Jeg ved at det er et giftigt marked, med meget konkurrence osv. Det har jeg også fået bekræftet ved at lave en simpel analyse, som SWOT-analyse. Jeg har sammenlignet min webshop med Smartgirl vhj. SWOT, og det ser ikke lovende ud. smartgirl har over 120 mærker, og jeg skal højst have 4 osv. Jeg forventer ikke at have overskud første år , men jeg vil da gerne tjene penge på webshoppen. Jeg vil gerne arbejde fuldtid, og ikke bare som hobbyvirksomhed hvad synes I? man blliver mindre motiveret, når man udarbejder forretningplanen !!!
|
honning82:hvad synes I? man blliver mindre motiveret, når man udarbejder forretningplanen !!!
Hej honning82
Du kalder det måske mindre motiveret, jeg kalder det mere realistisk.
Hvis du bliver mere realistisk og klarsynet af at lave en analyse af din drøm og holde din potentielle forretning op mod en anden virksomhed, så har analysen tjent sit formål.
En forretningsplan skal ikke som sådan motivere, men bevise at din plan har "ben at gå på". Har den ikke det, bliver der ikke nogen forretning ud af det.
Men hvis forretningsplanen ser nogenlunde fornuftigt ud, så er det op til din lyst, din mavefornemmelse og din startkapital om du tør kaste dig ind i det og lægge alt det arbejde, der hører med opstart og drift at egen virksomhed.