Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

swot-analyse af en ny "tøj webshop"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer !!

Jeg vil jo gerne starte en webshop med dametøj og accessoires. Jeg ved at det er et giftigt marked, med meget konkurrence osv. Det har jeg også fået bekræftet ved at lave en simpel analyse, som SWOT-analyse. Jeg har sammenlignet min webshop med Smartgirl vhj. SWOT, og det ser ikke lovende ud. smartgirl har over 120 mærker, og jeg skal højst have 4 osv.

Jeg forventer ikke at have overskud første år , men jeg vil da gerne tjene penge på webshoppen. Jeg vil gerne arbejde fuldtid, og ikke bare som  hobbyvirksomhed

hvad synes I? man blliver mindre motiveret, når man udarbejder forretningplanen !!!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:33

honning82:
hvad synes I? man blliver mindre motiveret, når man udarbejder forretningplanen !!!

Hej honning82
Du kalder det måske mindre motiveret, jeg kalder det mere realistisk.
Hvis du bliver mere realistisk og klarsynet af at lave en analyse af din drøm og holde din potentielle forretning op mod en anden virksomhed, så har analysen tjent sit formål.
En forretningsplan skal ikke som sådan motivere, men bevise at din plan har "ben at gå på". Har den ikke det, bliver der ikke nogen forretning ud af det.

Men hvis forretningsplanen ser nogenlunde fornuftigt ud, så er det op til din lyst, din mavefornemmelse og din startkapital om du tør kaste dig ind i det og lægge alt det arbejde, der hører med opstart og drift at egen virksomhed.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 00:19

Hvis forretningsplanen ikke motivere dig eller gør dig glad, så er resultatet ikke positivt nok og så skal du allerede her overveje om det er noget du vil begive dig ud i?

Man man og burde ikke ligge ud med og tænke hvad den største i faget gør, men nærmere hvad DU kan gøre for at give kunderne værdi og selv blive en succes.

Med 4 produkter kan du få ligeså stor succes som markedets førende med 400, det afhænger af det specifikke produkt og ens kundegruppe.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)