Hej Jeg har en sag hvor en kunde bestiller og betaler online for en varer. varen bliver sendt samme dag, med pakkefirma. Desværre er kunden ikke hjemme, og der bliver lagt en pakkeseddel i brevkassen. Efter flere dage, komme en mail om at han har besluttet ikke at kontakte pakkefirmaet for udlevering, men vil lade varen gå retur. og ønsker på den måde at sende varen retur, og pengene tilbage. Og her kommer spørgsmålet: Vores praksis er i sådan et tilfælde, at kunden får penge retur minus fragt omkostningerne. da vi betragter dette som "Udgifterne til returnering skal betales af forbrugeren, hvis I ikke har aftalt andet. " Hvad er jeres praksis på dette område, og er den juridisk rigtig. Med venlig hilsen Michael
|
Jf. dette link lader det til at du kun må opkræve kunden for et ekstra beløb, hvis du har yderligere udgifter i forbindelse med returneringen af pakken.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortrydelse/Fortryd-net?tc=EB8CEB92DB91476892474BF40F2EB033