Jeg står muligvis til at få en fast samarbejdspartner i Asien i et uudviklet land. De vil købe for over 100.000 kr. om ugen, hele året rundt. Pengene vil dog aldrig nå til Danmark eller i en bankkonto, da jeg direkte køber nye varer og betaler regninger. Min virksomhed kører i det samme land, så de pengene bliver brugt til at betale regninger (Husleje, løn mm.). Her vil jeg ende med at betale alt kontant. Jeg kan højst sandsynligt godt få en faktura på det, men hvilke krav er der til disse? Skal de stemples fra en institution eller hvordan?
Jeg ønsker ikke at få bogført et skattemæssigt overskud, da jeg ikke réelt har det. Derfor skal det helst gå op og være muligt at dokumentere, at jeg egentlig ikke har et overskud, men jeg frygter at det er svært, når alt bliver betalt kontant og når f.eks. supermarkeder ikke giver en kvittering, som jeg kan vise, hvis nu jeg køber vand til kontoret. Jeg lejer lokaler af private mennesker.
Alt i alt, hvordan kan det tackles bedst, så jeg ikke betaler skat af et overskud jeg ikke har?
Jeg tror du ende med at brænde dig på den konstruktion. Hvis du bor i DK eller er skattepligtig i DK, og Skat opdage det, vil du ende med at skulle betale skat af 100.000 om ugen.
Din eneste dokumentation over for Skat er kvitteringer og fakturaer. Alt andet vil blive betragtet som privatforbrug og er skattepligtig.
Du må ikke tro at Skat ikke vil opdage det, for det gør de, på et eller andet tidspunkt. De har forskellige kontrolmuligheder og de bruger dem.
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
Din eneste dokumentation over for Skat er kvitteringer og fakturaer. Alt andet vil blive betragtet som privatforbrug og er skattepligtig.
Tak for dit svar.
Hvilke krav er der til disse kvitteringer og fakturaer? Jeg kan muligvis finde mig en fast leverandør til små ydelser, hvor jeg får faktura på arbejdet, men lønninger og andre store omkostninger skal helst også kunne trækkes fra, men når løn bliver udbetalt kontant, så er det besværligt…
Jeg vil tro at der selv i det land findes systemer for lønindberetning, også i deres egne skattesystemer. Hvis det er korrekt kan du vel bruge disse indberetninger evt med kvitteringer. At du betaler kontant betyder jo bare bogføring mod kassen i stedet for banken, så fokus skal være dokumentationen helst mod en indberetning til noget offentligt som normalt findes ( der er oftest enten en skat, eller en type lønsumsafgift eller andet ved løn, selv i helt "primitive" lande Alle dine indkøb skal du sikre dig faktura på med dit firma skrevet på af sælger som hovedregel, men Jeg kan ikke overskue skattepligten ud fra det beskrevne. Jeg forstår du er dansk og bor her det meste af tiden og driver meget herfra. Det kan sagtens tænkes, at driften af et selskab i det ukendte land, skal indberettes og firmaskattes der, det vil være standard og du må høre med skat.dk om dobbeltbeskatningsaftaler med landet, da din fortjeneste i det sikkert skattes her som udgangspunkt Hvis jeg husker rigtigt var det 100.000 om ugen i omsætning, så find en ekspert (alle de helt store revisionsselskaber har partnere i noget nær alle lande) og få det korrekt skatteoptimeret fra starten Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER