Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

advokat og forretningsplan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ville høre om man kan lave en forretningsplan sammen med en advokat. da jeg kan se man ikke kan fide sine partner herinde åbenbart. samt kommunen og alt det offentlige ikke vil hjælpe er det så muligt at få en advokat til at hjælpe self for en pris det hele er bare om det kan lade sig gøre at få hjælp til sådan noget af en advokat

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Mon ikke du kan finde hjælp til at lave en forretningsplan herinde. Er sikker på der er masser af folk med omfattende viden. Advokater bruges normalt kun i forbindelse med investeringsprospekter, og et investeringsprospekt behøver ikke nødvendigvis at være påtegnet af en advokat.

Du kan jo starte med at downloade en gratis skabelon her på amino, og når du har udfyldt den med hvad du kan så smid den i skuffen i et par dage. når du så tager den frem igen vil du helt sikkert kunne fylde mere på. Når du er nået til et punkt hvor du bare ikke kan mere, så find en du kan lave lidt sparring med.

Det er ikkenødvendigvis en løsning, men som et minimum et rigtig godt sted at starte.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:30

kigger:

...er det så muligt at få en advokat til at hjælpe self for en pris det hele er bare om det kan lade sig gøre at få hjælp til sådan noget af en advokat

Ja, selvfølgelig kan du betale en advokat for at gøre dette.

Du kan købe en advokat til at danse ballet og synge opera i lyserødt strutskørt, hvis bare du har penge nok.

MEN... er du sikker på, at du rent faktisk har brug for en advokat, for at kunne skrive din forretningsplan?

Var det ikke en lidt mere økonomisk fornuftig idé, at få hjælp fra en anden iværksætter til selve forretningsplanen, og så få en revisor og en advokat til at gennemgå forretningsplanen bagefter?

Hvad er årsagen til at du ikke udarbejder forretningsplanen selv? Der findes gode skabeloner med gode forklaringer på nettet.

Læs evt. her: http://www.startvaekst.dk/forretningsplan

Når du har skrevet din forretningsplan, så er du velkommen til at sende den til mig for gennemlæsning og kommentarer. Jeg har gennemlæst mere end hundrede forretningsplaner, da jeg tidligere har arbejdet med rådgivning af iværksættere om at få tilknyttet investorer, og har også opkvalificeret masser af forretningsplaner, så de er klargjort til bank, investor, mv.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:44

har bare det problem at jeg har svært ved de osv men har lavet lidt på en forretningplan som jeg kan offentligøre her hvis det er det men mangler sikkert bare masser i nu og er faktisk gået i stå så kunne da godt bruge lidt hjælp til at få den mere uarbejdet

forretningsplan

min udbetalt 5781 kr +

årlig ud betaling 77,504

husleje 2,854 -

mobil 330 -

forsikring 170 -

mad 1000 -

1424 tilbage i alt

kapital pension 2500 ca +

lån af 100,000 kroner til iværksætteri

pengene skal gå til en

bil maks 30,000 kroner i alt

lidt værktøj da jeg også har lidt selv jeg kan lægge til

priser på værktøj

printer 500

bajonetsav 298

sav 29,95

koben 5 dele 89,50

mejselborehammer 378 eller 995

stor vinkelsliber 378

trillebør 500 men tænkte på at købe den brugt

de ting jeg selv har er

hammer

skovl

mukkert

lille vinkelsliber

mejsel

ordre

kan tage ordre fra 1 til 4 uger

da jeg vil arbejde 12 timer om dagen
samt weekend

priser på ordre

mursteen 200kr+moms
alt andet 175kr+moms
timeløn 300+moms375kr i timen

og resten af pengene skal bruges hen af vejen hvis der skulle ske et eller andet uventet så er det meget rart at have nogle penge i baglommen

fek hvis bil går i stykker

får penge hjem igen det gåt man ved at mælde sig ind i en a-kasse eller sælger bilen værktøjet tager alt værdi fra virksomheden den værdi den nu har fået også afregner et beløb der

hæfter personligt selv for de 100,000 kroner

først vil jeg betale min regninger i banken så hurtigt som muligt af på lånet også lave afdrag på nogle af tingne da banken er vigtigst

økonomi udvidelse af økonomi se om man kan få en god rente for xxx antal kroner eller lave en milionærkonto eller købe aktier osv man kan også købe vare parti og sælge det lidt dyre

tilbud til kunderne lave et lokke tilbud så folk strømmer til da det vil være en god ide til at starte nyt firma

lav reklame over alt i butikker sende flyers ud internet osv

kan kan også sælge noget af det skråt med tager med

opsige lejlighede eller lej den ud da det vil mindske udgifterne

lej et værelse til 1000 kr om måneden

tage forud betaling af beløbet så nogle af pengene kommer hjem inden jeg går igang med arbejdet

angående down load af forretningsplan kan jeg ikke da min com er dum så må prøve så godt som jeg kan self af skrive alt ned

og tag ikke af stave fejl da det nok skal rettes på et tidspunkt

og dette du ser her er bare nogle af beløbene og har masser af muligheder for økonomisk hjælp til udvidesel

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:05

Ja, jeg kan godt se, at din forretningsplan mangler en del endnu... :-)

Er det for bankens skyld, eller for din egen skyld, at du skal have lavet denne forretningsplan? Hvem er modtageren?

Husk i øvrigt på, at en forretningsplan ikke nødvendigvis er mange siders tætskrevet tekst, men ligesågodt kan være en video- eller lydfil, hvor du fortæller om dine idéer. Så længe du har gjort dig de nødvendige overvejelser om drift af din virksomhed, så er det fint.

Budget er dog stadig bedst på papir.

Prøv at tage et kig på de forretningsplaner, som du kan finde på det link jeg sendte. Der er gode forklaringer med hvilke kapitler og afsnit, som er vigtige at få belyst.

Det vil uden tvivl hjælpe dig videre!

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:17

nok for bankens skyld da jeg skal låne penge til det

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:21

som sagt kan jeg ikke se forretningsplanen på min com da det er doc fil og kan ikke huske hvordan man åbner doc fil så står på det sted hvor jeg ikke kan komme videre lige nu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)