Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, investor, hjemmesidemand/ app-mand søges til, at starte nyt "club card" koncept i Kbh. primært for turister.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med, at jeg arbejder om sommeren i Lloret de mar i Spanien, én af Europas største festbyer for unge, søger jeg samarbejdspartner, investor el. én med forstand på at lave app/hjemmeside.

I gennem flere år er der blevet solgt "vip cards" (diskotek-kort/rabat kort) til turister, der er her på ferie. Nu er dette kort så småt ved, at blive udfaset til fordel for en app., som alle turister så kan købe når de er her på ferie. Der med ikke sagt, at vip kort ikke bliver solgt i stor stil stadigvæk. ca. 10.000 stk. pr 2 uger.

Dette koncept ønsker jeg, at videreføre til Kbh. hvor der kommer mere end 1 mill. turister. Disse turister ønsker, som i alle andre byer vel også, at få rabat til barer, diskoteker, restauranter m.m.

Jeg har allerede undersøgt markedet for "club cards" samt app. i Kbh og der findes intet der til dels minder om dette koncept.

Jeg søger derfor interesserede, der kan se ideen i, at sælge "club cards/app" til turister i Kbh. Et "club card" skal fx. koste 35 eu, her efter 12 eu første gang den besøgende ankommer til disko (inkl. 3 drinks) her efter 5 euro pr aften. Disko, bar, restaurant osv., der er med på "club card" får del af de penge selve kortet koster. (35 euro). Endvidere skal kortet give fx. 40-50% på drinks i de på gældende barer, diskoteker osv.

Måden hvor på, at budskabet om et sådan kort/app kommer ud til folk er via evt. samarbejde med visit copenhagen. Eller via hoteller (som får % af solgte kort), eller via infoboder strategiske steder i Kbh. hvor turister ankommer.

Se evt.: http://www.illoret.com/index.html#

Mvh. Sander Pennerup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Det er sikkert mig der er tungnem, men jeg kan ikke helt gennemskue prisætningen... Betaler man 35 euro for et "dags club card" og derefter 12 euro (altså 35 + 12 euro for to dage) eller hvad?

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 11:27

hej jokj

nej pris for kunde/turist er ca. som følger. (pris kan evt reguleres til danske priser):

Køb af kort: 35 euro

Her efter koster det 12 euro, at komme ind på hvert diskotek/bar, der er på kortet. (inkl 3 drinks. dvs. 4 euro pr drink)

Her efter koster det 5 euro alle resterende dage.

Men da dette kort eksempel/pris eksempel er taget ud fra, at man kan tage i byen hver dag (lloret de mar, spanien) skal priser samt tilbud nok ændres til Københavner priser/tilbud - da der jo ikke rigtig er nogle diskoteker, der har åbent hver dag.

Men kortet med priser sælges, der ca 5000 af hver uge i Lloret de mar. Dvs. ret stor succes.

Nu ændres det så stille og roligt til app også.

Og en sådan app ønsker jeg også, at lave til her i Kbh. da det ikke findes.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:41

Hej Sander,

Jeg synes det er en fantastisk idé. Jeg er netop hjemkommet fra en ferie i Padova i Italien, hvor de netop tilbyder sådan et kort for en periode på 48 eller 72 timer.

http://www.padovacard.it/

Her kan du læse lidt om hvad det tilbød og måske få lidt inspiration. Der var fri entré til en række turistattraktioner, samt fri benyttelse af offentlig transport i byen med bus eller sporvogn. Derudover var der også det du nævnte, rabat på restauanter, på diskoteker, i butikker osv.

Især fri afbenyttelse af offentlig transport var vi usædvanligt tilfredse med, selvom det nok er lidt svært at få kørt ind herhjemme. Men man kan vel altid se om man kan arrangere lidt rabatter.

Fælles for mange af de turistattraktioner man kunne besøge var, at de var ret små (men yderst spændende) og sikkert normalt bliver overset af den typiske turist.  Derfor er der sikkert også et marked i at få mindre attraktioner eksponeret lidt med et sådan kort.

Det er naturligvis frit for om du vil benytte disse idéer. Jeg tænkte bare at det kunne lokke lidt mere "modne" turister til, da din nuværende idé lyder til primært at være henvendt til de lidt mere unge besøgende som hellere vil se en fadøl end Den Lille Havfrue. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

Konceptet er afgjort en god ide, men det bør nok, som du også selv fremhæver, tilpasses Kbh, og der er vel bl.a. følgende forbehold:

- Den typiske turist i Kbh. er her ikke for at drikke/clubbe.

- Diskoteker har ikke åbent hver dag

- Priserne i DK gør hurtigt et sådan kort meget dyrt

- Point/rabat-koncepter er ikke særlig udbredte i DK sammenlignet med andre steder

Men når det er sagt kommer der om sommeren faktisk mange unge mennesker til Kbh. Måske man kunne lave noget som var henvendt til to grupper - unge turister om sommeren og studerende/unge mennesker hele året. Rabat på cafe/restaurant-besøg bør nok indgå pga. priserne på mad. Og hvis man ikke kan få offentlig transport med - og det tror jeg heller ikke man kan - kunne det jo være, at man kunne få adgang til et GPS-kort over placering af bycyklerne?

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 16:57

Der findes i forvejen rabat kort til fx. museer, transport m.m. for turister.

Det jeg ønsker, at lave er et kort til diskoteker, bar, restauranter, events.. et sådan kort findes ikke for turister i Kbh.

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Indiemondo.com Skrevet kl. 18:00

jeg er igen også lidt skeptisk eftersom København vel ikke er et dissideret festturist sted, men almindelige beboere kan vel også købe det og så kan det være at det hjælper.

Jeg ser dog to ting som absolut afgørende:

1) hvor køber man det? - det er næsten afgørende at det kan købes på alle vandrehjem og hoteller som har et ungt klientel. Kunne man få en aftale med 7/11 i indre by ville det også være en fordel.

2) hvordan markedsføres det? - du nævner selv visit Denmark, men tro mig, det kan være en dyr fornøjelse. De gør intet gratis. Det vil nok kræve den helt gammeldags flyer på hotellerne.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:00

Lars B.

Det skal sælges som en app. og via boder (jeg kender ejer), der er stillet op inde på strøget ved fx kgs nytorv osv. Og ellers så sælges det via hoteller, 7/11, som du selv er inde på.

Og ja..markedsføring er bare ved hjælp af plakater og flyers. Det er gammeldags men det er det, der virker frem for alle de nye teknologiske ting, der ellers måtte være.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:51

Hej Sander

Jeg synes afgjort også det er en god ide du har fundet på!

Med hensyn til kontakter, så kender jeg Appbility, som laver apps og hjemmesider.

http://appbility.dk/

Med venlig hilsen

Kristian Niedoborski Thøgersen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)