Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud/offer-hjemmeside - Er idéen god, hosting, koding og andre spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, vil jeg lige markere at jeg er 14 år og pt. skriver på denne bloghttp://simon-hansen.blogspot.dk/ 

-Jeg har idag tænkt meget over en lille idé... At lave en simpel hjemmeside, hvorpå der ligger alle mulige gode tilbud (altså rabat-kuponer, udsalgsannoncer osv.), fra alle mulige webshops herindefra og andre steder. Jeg kan se, at der er et par lignende sider, men de ser ikke vanvittigt opdaterede ud (hvilket kan være både ondt og godt efter min mening), hvad jeg vil vide mere om er:

-Er idéen noget der har potentiale til at kunne score en skilling? (Er igen 14 år og min blog giver mig pt. kun ca. 200 kr/md. så behøver ikke være tusinder :D)

-Jeg regner med, at dele annoncerne i kategorier og smide affiliate-links, der matcher siderne/fanerne, lyder det ikke meget klogt?

-Kan i anbefale et billigt sted at købe domæne og hosting til siden?

-Jeg har ingen erfaring indenfor wordpress og kan ikke kode, kan jeg gratis sætte en simpel side op, forholdsvist let?

-Synes du generelt idéen er god, eller har du forslag til evt. forbedringer eller generelt idéer? Så skriv også dem!

Derudover, vil jeg gerne lige, nu jeg har jer i røret (Intet med ovenstående at gøre), høre hvad fordelene og ulemperne er ved evt at købe domæne til bloggen her: http://simon-hansen.blogspot.dk/ Har lavet en smule SEO, kan jeg tabe den på gulvet ved det?

-Simon Hansen

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:00

Hej Simon. Kan høre på dig, at du har masser af drive og skabertrang. - Super fedt!

Personligt synes jeg ikke specielt godt om din idé. Du skal ikke slå et større brød op, end du kan bage. Det jeg mener, er, at det vil kræve rigtig, rigtig mange timer, at lave et sådan site. Først skal du sætte dig ind i Wordpress eller anden CMS. Derefter skal du kontakte forskellige affiliate-samarbejdspartnere og ikke mindst finde ud af, hvordan du vil få folk hen på din hjemmeside. Hvad skal få en internet-bruger til netop at ville gå ind på din hjemmeside og klikke på annoncer? Hvor mange annoncer vile du have og hvor mange kategorier? Eksempelvis lyder 10 kategorier med 10 annoncer i hver ikke af særlig meget, men det er alligevel 100 annoncer i alt.

Ved godt kritikken er hård - til gengæld håber jeg, at du selv kan se nogle af de udfordringer du står overfor.

Du kan lave en simpel side hos mange webhoteller (f.eks. One.com)
Du vil ikke komme til at miste speciel meget SEO, ved at skifte domæne. Det kræver bare, at du copy/paster dit SEO-arbejde fra første blog og over i den anden. Derefter kan du slette din blogspot - og så burde skaden ikke være så stor.

Håber du kan bruge det til noget!

Mvh. Oscar :-) 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 21:15

Simon Hansen:
-Jeg regner med, at dele annoncerne i kategorier og smide affiliate-links, der matcher siderne/fanerne, lyder det ikke meget klogt?

En side med massere reklamer, du tjener penge på lyder ikke så dårligt. - Men du skal huske at de regner med din side har massere af besøgende, så de kan selv kan skabe noget trafik for deres reklame. 

Simon Hansen:
-Kan i anbefale et billigt sted at købe domæne og hosting til siden?

Meebox: god service, billigt, god oppetid osv. 

Simon Hansen:
-Jeg har ingen erfaring indenfor wordpress og kan ikke kode, kan jeg gratis sætte en simpel side op, forholdsvist let?

Ja, wordpress er forholdsvis simpelt. - Og amino er også fyldt med hjælpsomme personer, som hurtigt lige hjælper dig med noget :)

Mvh Simon Andersen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 21:47

Hmmm... Har lidt den der tanke "Gider ikke bruge penge på noget, jeg ikke er 99% sikker på, at jeg kan tjene hjem igen"... Derfor er jeg endnu ikke 100 på, om jeg gider investere i domæne+webhotel til tilbuds-siden, men hvad koster sådan noget egentlig? (Altså domæne+hosting)

-Pt. er tanken at smide 2-4 bannere i hver kategori og evt. supplere op med en adsense-bar :)

-En god guide til at lave en simpel wordpress-side? Jeg kan vel også flytte denne fra mitdomæne.wordpress.com, til mitdomæne.dk senere uden problemer? (Bare for at teste, om jeg kan finde ud af et, før jeg køber hosting og domæne)

-Og ja, jeg tror virkelig at jeg kan få noget på benene, hvis jeg gider... Men skal endnu et år på efterskole, så det bliver højst sandsynligt et aftensprojekt... 

Bloggen: Tror bare jeg lader den ligge for nu, den kører fint og har egentlig ikke de store søgeord, så tror ikke rigtigt et flyt vil give det store :D

-Tak for alle modtagede svar og dem der er på vej, sætter pris på hjælpen :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 00:41

Flere svar søges stadigvæk :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 01:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Hansen:
-En god guide til at lave en simpel wordpress-side? Jeg kan vel også flytte denne fra mitdomæne.wordpress.com, til mitdomæne.dk senere uden problemer? (Bare for at teste, om jeg kan finde ud af et, før jeg køber hosting og domæne)

De fleste installere Wordpress på deres domæne, da det giver mange flere muligheder for udvidelse. Hvis du starter ud med et mitdomæne.wordpress.com (altså opretter en hjemmeside på WordPress.org), så har du ikke de samme muligheder og du får ikke det store indblik i hvad WordPress indebære og hvad man kan udrette med det...

Jeg gav selv ~500 kr for webhotel + domæne, som varer et helt år. Herefter betaler jeg kun 10 kr pr. måned for webhotel og 65 kr pr år for fornyelse af domænet. Det er ret billigt og pengene har jeg allerede tjent hjem igen. Så giv det et forsøg, hvis du selv mener at dit projekt kan blive en succes.

Det koster penge at tjene penge - husk på det Stick out tongue

Ellers ønsker jeg dig alt held og lykke med dit projekt

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 02:10

Simon Hansen:
Har lidt den der tanke "Gider ikke bruge penge på noget, jeg ikke er 99% sikker på, at jeg kan tjene hjem igen"

Nu skal du jo ikke betale flere tusinde kroner til en programmør eller noget.

Mit forslag er: HOP UD I DET! - og tjener du ikke pengene hjem igen, har du da lært hvad man ikke kan tjene på.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)