Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktudvikling - kabinet...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er.

Jeg har søgt lidt i forummet, så jeg har læst at nogle af jer har erfaring inden for produktudvikling, så jeg håber at nogle af jer har lyst til at hjælpe.

Jeg har kort fortalt lyst til at designe et computerkabinet, hvorfor jeg har en række spørgsmål. Det er spørgsmål som..:

1. Hvilke materialer kan man anvende? Er det for eksempel muligt at anvende ''skinnende'' plastik (Samsung bruger det på deres fladskærms TV)... B&O, synes jeg også, bruger fine materialer.

2. Kan jeg eventuelt få hjælp til at designe (eller give udtryk for mine ønsker, men lade en anden gøre det)? Jeg kender kun meget lidt til CAD, men jeg går ud fra at det indgangen til at skabe et produkt?

3. Eftersom det er et computerkabinet, så skal bestemte mål være helt præcise - ellers passer delene ikke ind i computeren. Er det altid med mm præcision man designer?

4. Hvilken miljø-påvirkning har forskellige materialer... Det er ikke særligt fedt at blive hængt ud i medierne om et par år, fordi man har brugt nogle meget miljøskadelige stoffer...

5. Hvad skal man betale for en prototype? Ja, jeg ved at det sidste spørgsmål sikkert kræver lidt nærmere samtale, men det er jo netop af den grund jeg skriver... hehe.

Hvis du synes, at det ligner noget, som du kan hjælpe mig med, så skal du være meget velkommen til at skrive en e-mail (eller en privat-besked).

Venlig hilsen,
Simon.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Det var en masse spørgsmål du fik remset op der, også nogle som vil kræve en del at svare på, da det jo ligger op af produktudvikling, som en virksomhed jo normalt bygger erfaring i...

Lad mig kort besvare dine spørgsmål, at gå i dybden kræver jo flere måneders arbejde på emnet og jeg kan ikke rigtig læse ud af dit indlæg om du har tænkt dig at sælge det..

1. afhænger af hvilket design du vil ha''... du kan bruge alt fra aluminium, andet metal til plast... alu er nok mest brugt..

2. der er rådgivende ingeniører der gør sig i sådan noget. dem kan du også få til at beregne på varme og andet.. men de er dyre...

3. her er vi i tekniske detaljer.. tolerancer.. i alu kabinetter er der nok ikke de helt skarpe tolerancer.. men sikkert en masse standard mål i forhold til strømforsyning, bundkort og startknapper... det er her hvor erfaringen og ekspertisen fra kabinet-producenter kommer ind i billedet... det sætter du dig ikke bare ned og gør... med mindre du sidder med en linial og måler op i et eksisterende og kopierer direkte...

4. uha, meget stort emne... men bare brug aluminium, så går du ikke helt galt i byen..

5. en prototype behøver ikke være dyr.. kontakt evt. Hydro Aluminium hvis du er seriøs, for så kan de give dig råd og estimerede priser...

Jeg sidder til daglig med produktudvikling, i både alu og plast, så jeg kan godt hjælpe dig med at tegne det hele op i 3d cad, og lave arbejdstegninger så du kan få lavet nogle prototyper, hvis du mener det seriøst.. og jeg er ikke ligeså dyr som et rådgivende ingeniørfirma ;-) ..

Håber det klarede lidt op for dig, men igen, der ligger mange udviklingstimer i sådan noget.. det er ikke bare gjort på en eftermiddag... men start med at lave et design-oplæg og nogle krav-specificationer, så kommer du langt når du skal snakke med eksperterne...

Mvh Brian Brandt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)