Den har været oppe og vende på amino et par gange, men jeg vil dog godt høre om det er for godt til at være sandt? Er der en ting jeg har lært, så er det at du som iværksætter ikke finde nogen gylden - og nem - vej hvor du er sikret succes! Jeg har i længere tid prøvet at skabe en online smykkeforretning, som skulle drives ved et dropshippingsamarbejde, men de konsekvenser og bagsider af dropshipping - der nu engang er - har simpelthen gjort at jeg droppede den idé. Nu vil jeg gerne selv stå for det hele, og jeg stødte derfor på Aliexpress og Alibaba. Jeg vil fokusere på Aliexpress. Er der en bagside af medaljen udover utroværdige leverandører og måske lidt lang tids fragt? Jeg har kigget på et produkt som for eksempel dette: http://www.aliexpress.com/product-fm/484749571-18KGP-N007-free-shipping-18k-gold-plated-heart-necklace-Austrian-crystals-necklace-Nickle-free-antiallergic-factory-wholesalers.html Ville et sådan produkt være fint at sælge? Man kan forhåbentlig ikke stole på at det er 18 karat rosaguldbelagt for den pris - Eller kan man? Min idé var at hvis det skulle sælges, så ville jeg bare skrive som produkttekst at det var af farven rosaguld. Jeg har jo ingen garanti for at det er ægte? Alle mine varer ville jeg sætte i egne små bokse med mærke på af min virksomhed, da jeg mener at det ville kunne give en vis form for seriøsitet. Er det her et grundlag jeg burde bygge videre på? Mange spørgsmål, jeg ved det, men jeg håber at i flinke mennesker amino vil hjælpe en ivrig, ung fyr med at komme igang! |
Leverandører vha. Aliexpress/alibaba
- 1
Først og fremmest er det hvert fald en god idé at gennemlæse kommentarerne fra andre købere af samme produkt. På det produkt du linker til, faldt jeg over følgende kommentar på side 2. "medium quality. 3 weeks shipping time. Så nej, det kan du nok ikke stole på ^^ Men fin ide med at sælge det ellers. Held og lykke med det :) Mvh. Lars Thomsen |
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Mange tak for svaret! Selvfølgelig vil jeg gå i dybden med hvert enkelt produkt, og jeg vil selvfølgelig sætte prisen efter at materialerne ikke er ægte guld. Lige på dette produkt havde jeg bare ikke i første omgang tjekket de 17 siders kommentarer. Men tak for det Lars ;-) Det er mig dog stadig lidt et mysterie om det ville kunne lade sig gøre at sælge halskæden til for eksempel 100 kroner, selvfølgelig med en produkttekst som bare beskriver farven som rosa guld og ikke materialet som rosa guld. Jeg ved ikke om der er hold i netop det. |
Bestil et par vareprøver hjem og gå til folk der ved noget om det (guldsmede evt.) og spørg om de vil kigge på dine varer og give en vurdering af kvalitet - og deraf en evt salgspris. Jeg tror i øvrigt at det er en god idé at have et lager frem for en dropshipping aftale, da smykker fylder relativt lidt og derfor kan være let et organisere - i hvert fald i starten med begrænset varelager. Du kan også gå til folk der i forvejen sælger smykker (dem er der en del af) og spørge hvordan de fik leverandøraftalen i hus. 4/5 vil måske ikke sige det, men det kan være, du er heldig med den sidste femtedel - hvem ved :). Held og lykke med det!
|