Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye dankort terminaler efter nytår - VS. iZettle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange er nok ikke klar over det, men Dankortterminalerne skal udskiftes efter nytår da der kommer nye regler.
Reglerne indebære bl.a. at der SKAL lys i tastaturet således må Bilka, føtex og mange andre erhvervsdrivende kassere deres kun få år gamle dankort terminal.

Mange er derfor begyndt at sætte disse terminaler tilsalg på Den Blå Avis, hvor kreative tager 3000 for en terminal og andre 1000
Men med det blotte øje kan man jo ikke se om det er en af de nye eller gamle terminaler, så vær derfor varsom, for man handler mellem to parter og købet kan derfor ikke fortryde når man står 1/1 og lortet ikke virker.

I den sidste måned har der været skriveri om iZettle som har mistet VISA delen og ja det er da øv. Men mon ikke de hurtigst muligt finder en løsning... det tør jeg roligt love!
Hvis man har en blomstrende virksomhed som deres vil man gøre ALT for at opfylde visas krav for det er et stort marked de taber bl.a. visa/dankort og alle visa transauktioner i de øvrige lande der er tilknyttet iZettle.

Der har været en del der har sagt at det er pisse dyrt og bruge iZettle, og skal jeg sige min mening... så tud for dig selv... til en vis grad.
Forskellen er at ved iZettle lægger man ikke skjult på gebyr, hvilket man gør ved NETS/TELLER da jeg kun kunne finde priserne for 2011
NETS tager for udenlandsk udstedte kort 3,75% (maks)
iZettle tager for udenlandsk udstedte kort 2,75% (med kortlæser)

Med hensyn til dankort betaler du efter antal transaktioner ved nets hvor ved iZettle betaler du også de 2,75% men husk at du ikke har udgift til terminal, internetforbindelse m.v. 

Hvis jeg skal leje en dankortterminal ved Point, have den internationale dankortaftale, og med 1001 kortkunder samt internetforbindelse til min dankort maskine samt 100 kr i forbrugsvare herunder bonruller, rensekort o.l.
så vil det svare til at jeg ved iZettle skal trække godt 417.000 årligt igennem på kort, før det er billigere for mig at have en dankortterminal.

HUSK PÅ at dankort terminalen koster næsten det samme uanset om du bruger den eller ej, det gør iZettle ikke, her betaler du kun forbruget.

Jeg har da kunder i en af mine butikker der smider 3.000 - 10.000 og op til 50.000 men ved disse beløb kan jeg blot bede om en kontooverførsel.

Så husk på at have dette i mente at hvis i skal anskaffe dankort terminal i år så vogt jer for de nye krav og undgå brugte.
Opvej om i når en grænse på over 400.000 KUN på kort årligt, for så kan det ikke svare sig iforhold til iZettle.

Og må vi så håbe VISA snart bliver tilgængelig hos iZettle igen, for så nedlægger jeg den dankort terminal jeg har.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:43

Før nogen nu føler trang til fremkomme med kommentaren "De tager ikke imod Dankort ved iZettle"

Nej... det har du fuldstændig ret i... det var også min fejl at jeg ikke fik skrevet dette
MEN MEN MEN - De tager imod Visa/Dankort eller rettere visa-delen, når de engang kommer til og køre med VISA igen hvilket vi nok næppe skal forvente kommer til at tage flere måneder ;-)

Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 27
Fra  setyourmind.dk Skrevet kl. 11:37

Ja jeg glæder mig ihvertfald til jeg modtager min izettle til min Samsung s3!

Det er nemlig genialt. 

Så fedt at kunne tage kort fra starten af.

Special når jeg er studerende og åbner klinik. 

Det gøre det meget mere stabilt at starte op.

Vist faktisk ikke man kan tage visa/dankort men ja det jo logik :-)

tak for dit indlæg.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)