Jeg har en C5 (2010) hvor en vare er kørt som "vare" i nogen år, men hvor jeg nu ønsker at ændre denne til en stykliste. Grunden er at varen altid lige har fået lidt "ekstra" med hist og her, og det ønsker jeg nu at synliggøre i mit C5. Men bare at ændre varetypen fra vare til stykliste - kan jeg det, og hvad gør det ved historikken (der er jo posteringer på varen). Eller skal jeg over et dummy-nummer og så begynde at producere dette fra stykliste, og sælge det til mig selv som den oprindelige vare, og på denne så blot ændre leverandør-kode og pris?
Jeg kan ikke tro at der ikke er andre der har været i samme situation tidligere.
Hvis jeg lader alle indeværende ordrer køre ud, og fakturerer dem; og så omdøber oprindelig vare og opretter ny med det gamle navn og en stykliste, så kan jeg bare sige at til C5 at den ved følgesedler og fakturaer ikke skal folde stykliste og prisstruktur ud, så burde alt se ud som før.
Alternativ kan jeg omdøbe varen til dummy-nummer, og oprette ny vare på gammel nummer som stykliste, og så lade eneste linie i denne stykliste være dummy-nummeret, indtil eksisterende lager er solgt ud, og herefter opdatere stykliste som jeg ønskede det.