Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har i sommerferien sat mig for at skrive nogle tekster og der er da også kommet nogle kunder på den konto. Jeg er dog i den kedelige situation, at der er en dårlig betaler, som hele tiden udskyder betalingen, og jeg er ved at miste håbet for at få min betaling, selvom jeg har leveret teksterne.

Er der noget, jeg kan gøre for at få min penge? - Det skal for god ordens skyld siges, at jeg ikke har et registeret firma, da jeg ikke regner med at omsætte for over 50.000 kr. foreløbig.

Tak på forhånd. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:53
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:57

Martin E. Jensen:
så få RKI til at sende den 3. rykker

Det er vel kun for registrerede erhversdrivende?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 14:11
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:12

Ellers du kan prøve inkasso. 2 rykker med en extra 100 kr som rykkegebyr (og efter 30 dage fra max betalingsfrist du kan tilføje rente), vent 10 dage efter hver rykke og hvis han ikke betaler efter de sidste 10 dage du kan gå hos en inkasso firma. Har du en skrift aftale med ham? Har han bekræftet at han accepterer hvad du har lavet for ham? (email er ogsa godt)

Hvis du har så du vinder inkasso 100%

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Jirya:
Er der noget, jeg kan gøre for at få min penge?

Du skal sende en rykker for betaling af din faktura, du kan pålægge 100,- i rykkergebyr pr. rykker, og der skal varsles med inkasso, inden du sender den til inkasso.

Der er nogle spilleregler, der  skal overholdes - tag evt. fat i Marie Louise Böll fra Euroincasso,  hun er skarp på rykkerproceduren (tlf. 2035 5052 / mlb snabela euroinkasso.dk).

Der ligger også en overvejelse omkring beløbets størrelse, og de ressourcer du skal bruge på at få pengene hjem. Ressourcerne kan nogle gange bruges mere fornuftigt end på at kradse penge ind.

MVH

Thomas

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:16

Fru Hartmann:

Martin E. Jensen:
så få RKI til at sende den 3. rykker

Det er vel kun for registrerede erhversdrivende?

Jeg kan ikke af deres hjemmeside se, at man skal være momsregistreret for at benytte sig af den rykkerservice, men jeg kan hverken be- eller afkræfte dit spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Tak for svarene.

Man skal desværre have en registreret virksomhed for at gøre brug af Experian.

Thomas Bang Petersen:
Der ligger også en overvejelse omkring beløbets størrelse, og de ressourcer du skal bruge på at få pengene hjem. Ressourcerne kan nogle gange bruges mere fornuftigt end på at kradse penge ind.

Jeg tror desværre du har ret. Der er 'kun' tale om 500 kroner, men det er alligevel en sjat.

Jeg har dog desværre oplevet det før, men må finde en måde at finde pålidelige købere på - hvis det da er muligt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

selvom du ikke har firma kan du stadig rykke for betalingen.

1.rykker er nok blot der står at sagen går til inkasso efter 10 dage og du SKAL give 10 dages frist for betaling samt vedlægge kopi af fakturaen.

Evt. se om du kan få dem til at erkende at de skylder dig pengene ved at indgå en skriftlig afdragsordning for det er det samme som et gældsbrev så du undgår en retssag.

Vil de ikke underskrive sådan et brev (som du laver) såkør en små-sag som ikke koster det store og her møder du selv op i retten uden advokat da advokater ikke vil beskæftige sig med små-sagsprocessen eftersom de ikke får honorar dækket.

Nem, hurtig, billig og forenklet måde at inddrive pengene igennem retssystemet, og retten hjælper forinden parterne samt forsøger at finde et forlig. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)