Jeg er i tvivl om jeg skal opkræve dansk moms for salg af digitale produkter til norske kunder(private og firmaer), så er der nogen som kan svare på det?
Du har givet fået det korrekte svar. Jeg vil bare gøre opmærksom på, at der kan være undtagelser, da det ernleveringsstedet/brugsstedet/udnyttelses stedet der afgør det. Sælger du ex en rettighed til Norge, og det er en de udnytter i Danmark (kunne være reklameværdi eller lignende) så skal der dansk moms på, selv til Norge. Jeg tror slet ikke det er relevant i din situation, men bare påpege at man kan skulle momse salg ud af EU http://www.skat.dk/display.aspx?oId=55120&vId=200877 Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er i tvivl om jeg skal opkræve dansk moms for salg af digitale produkter til norske kunder(private og firmaer), så er der nogen som kan svare på det?
Jeg sælger for max. 10000 om året til Norge
Her er det nu ikke alene EU-reglerne som du skal være opmærksom på, men også de norske momsregler. Siden den 1. juli 2011 skal du registreres for moms i Norge og betale norsk moms, hvis du sælger elektroniske ydelser til private i Norge for 50.000 NOK eller mere.
Elektroniske ydelser omfatter blandt andet salg af software, billeder, musik, film, online ad-gang mv. Tidligere skulle du hverken betale dansk eller norsk moms, når du solgte elektroniske ydelser til private i Norge.
Så i første omgang ingen moms men du skal være opmærksom på om du kommer op på grænsen for registrering.