Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der opkræves moms af digitale produkter solgt til firma/privatperson i Norge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i tvivl om jeg skal opkræve dansk moms for salg af digitale produkter til norske kunder(private og firmaer), så er der nogen som kan svare på det?

Jeg sælger for max. 10000 om året til Norge

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:45

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 18:46
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Du har givet fået det korrekte svar. Jeg vil bare gøre opmærksom på, at der kan være undtagelser, da det ernleveringsstedet/brugsstedet/udnyttelses stedet der afgør det.
Sælger du ex en rettighed til Norge, og det er en de udnytter i Danmark (kunne være reklameværdi eller lignende) så skal der dansk moms på, selv til Norge. Jeg tror slet ikke det er relevant i din situation, men bare påpege at man kan skulle momse salg ud af EU
http://www.skat.dk/display.aspx?oId=55120&vId=200877
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TWC:

Jeg er i tvivl om jeg skal opkræve dansk moms for salg af digitale produkter til norske kunder(private og firmaer), så er der nogen som kan svare på det?

Jeg sælger for max. 10000 om året til Norge

Her er det nu ikke alene EU-reglerne som du skal være opmærksom på, men også de norske momsregler. Siden den 1. juli 2011 skal du registreres for moms i Norge og betale norsk moms, hvis du sælger elektroniske ydelser til private i Norge for 50.000 NOK eller mere.

Elektroniske ydelser omfatter blandt andet salg af software, billeder, musik, film, online ad-gang mv. Tidligere skulle du hverken betale dansk eller norsk moms, når du solgte elektroniske ydelser til private i Norge.

Så i første omgang ingen moms men du skal være opmærksom på om du kommer op på grænsen for registrering.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)