Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man se hvilken platform en Webshop er bygget på?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt i gang med at undersøge valg af e-handelsløsning og er næsten sikker på at jeg vil vælge en "færdig-løsning" som f.eks. DanDomain, Scannet, Golden Planet osv, da det er første gang at jeg kaster mig ud i e-handel og ikke er den store IT-haj.

Jeg vil derfor gerne grundigt sammenligne forskellige platforme og tænkte om man på en måde kunne gå ind på forskellige webshops og se hvilken platform de var bygget/baseret på?

Hvis der i øvrigt er nogen der kan fremhæve nogle gode/dårlige ting ved de forskellige e-handelsløsninger der findes, så vil jeg meget gerne høre om det :)

På forhånd tak,

Den (måske) kommende iværksætter,

Karsten

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:38

På DanDomain, er det rigtig let. Du kan se det ved at gå til forsiden og hvis den hedder /shop/frontpage.html er det en DanDomain.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 16:09

KarstenHansen:
Hvis der i øvrigt er nogen der kan fremhæve nogle gode/dårlige ting ved de forskellige e-handelsløsninger der findes, så vil jeg meget gerne høre om det :)

Jeg har i mange år drevet online virksomhed på en Joomla platform, men er nu gennem min stilling hos Favola blevet bekendt med Wordpress og hvor super enkelt og brugervenligt det er, så hvis jeg skulle starte en ny webshop op nu ville jeg klart vælge WP e-Commerce!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 16:22

Hej Karsten.

Gode/dårlige ting: de andres løsninger er dårlige - vores er gode =:) Som Tina skriver er der gode open source produkter på markedet, som du måske bør overveje - hvis du da ikke allerede har gjort det.

I min verden handler det om at tænke langsigtet: hvordan skal shoppen se ud lige nu i starten, og hvordan forventer jeg at den skal se ud om 1, 2 og 3 år, hvis mine forestillinger om omsætningen holder.

Dernæst kan du regne på hvad det koster at starte, og hvad de enkelte udviklingstrin koster, hhv. på DanDomain, Scannet osv. - kontra et open source sytem som eks. Magento.

Du kan komme relativt billigt i gang på de systemer du nævner, til gengæld kan evt. udbygning måske blive dyrere, men i virkeligheden burde du specificere dine ønsker i de enkelte trin, og så lave en sammenlignende beregning på tværs af systemerne, hvor du også tager højde for bindingsperiode m.m.

De behøver ikke være den store haj for at arbejde med open source, og priserne afhænger selvfølgelig af dine ønsker. Vores bud på en startløsning kan du se her Magento webshop

Hvis du har spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen.

Med venlig hilsen

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Skrevet kl. 17:36

Tak Kristian, så kan jeg ihvertfald se hvordan sider med DanDomain ser ud :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Skrevet kl. 17:37

Tak for det hurtige svar Tina. Det er godt at få nogle konkrete oplevelser. Jeg vil kigge nærmere på WP :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Skrevet kl. 17:43

Tak for rigtig godt og hurtigt svar Lars. Jeg vil prøve at sammenligne fordele/ulemper ved en open source løsning som f.eks Magento kontra en DanDomain løsning. Jeg vil kigge på jeres bud på en Magento løsning og vende tilbage hvis der kommer spørgsmål.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Horshauge:
I min verden handler det om at tænke langsigtet: hvordan skal shoppen se ud lige nu i starten, og hvordan forventer jeg at den skal se ud om 1, 2 og 3 år, hvis mine forestillinger om omsætningen holder.

Hvis man er en større virksomhed med masser af resourcer (læs penge) så skal man helt klart tænke langsigtet. Men er nystartet med et mindre budget, så er det utroligt vigtigt at man ikke tænker langsigtet. Så er det faktisk tvingende nødvendigt, at man tænker kortsigtet.

Det handler om at få sat shoppen live og få gang i salget, så hurtigt som muligt og for så små midler som muligt. Det er utroligt vigtigt.
Jeg har alt for mange gange set shop projekter fejle, fordi man tænker for langt frem i tiden.
Der er en klog virksomheds guru, der engang har sagt salg kurerer alt, og selvom det ikke er 100% rigtigt, så er det stadig sådan man skal tænke, specielt når man er nystartet.

En anden god grund til at man ikke skal tænke for langt frem, er at det ikke kan lade sig gøre i web-verden. F.eks. var Os Commerce nogle år siden det fremtidssikrede valg, og selvom platformen stadig eksisterer så er der rigtigt mange der er flyttet fra den fordi Magento eller Prestashop, simplethen bare var bedre systemer. Der er ingen der ved hvilket platforme der vil dominerer i fremtiden, og hvis nogle siger noget er sikkert er det simplethen fordi de ikke har været lang nok tid i branchen, og så er der nok også en masse andre ting de har misforstået.

Det skal også siges at de fleste IT-løsninger, typisk har en levetid på omkring 3 år. Det betyder ikke at din webshop nødvendigvis holder op med eksisterer om 3 år. Men det betyder at hvis den gør, så er der en overvejende sandsynlighed for at du er ved at bygge næste version af den fra bunden.

Så mit råd er at finde den platform, hvor du kan komme hurtigst og billigst igang med det som det handler om, nemlig at sælge. Hvis det er muligt ville jeg prøve kun at bruge 1/3 af budgettet på første version, så du har flere skud i bøssen.

Held og lykke med det!

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 19:06

Det var så lidt Karsten :)

Jeg har næsten lidt ondt af dig når jeg læser resten af denne tråd, hvis ikke du var forvirret i forvejen, så må du da være det nu!

Hvis du vil have lidt flere fif fra én der har drevet webshop i over 5 år nu og samtidig arbejder med webdesign og udvikling hver dag, så send mig en mail på tina@favola.dk - det skal ikke koste dig noget :)

Mh

Tina

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:39

Jeg er desværre helt uenig Lundsby, men min kommentar er også skrevet på baggrund af af Karsten skriver at han vil undersøge platformene grundigt inden han træffer sit valg.

I min verden handler det ikke nødvendigvis om at komme i gang for 399.- om måneden, hvis jeg ved at mit koncept holder, og det på sigt vil være dyrere for mig at starte på den måde. Så hellere give 699.- om måneden og få noget jeg kan bygge videre på. Grundlaget for det jeg skriver er selvfølgelig at Karsten vil bruge den nødvendige tid på sammenligninger og beregninger, og som de siger i millitæret: "Tid brugt på recognosering er sjældent spildt".

Verden ændrer sig hver dag, i IT-verdenen flere gange om dagen, derfor kan ingen selvfølgelig garantere nogen, at det der virker i dag, også virker i morgen. Grundlæggende synes jeg bare stadig det kan betale sig at tænke frem i tiden, og dele tingene op i "need to have" og "nice to have", finde den rigtige løsning og få startet et forhåbentligt succesrigt projekt.

Jeg sidder dagligt med kunder som er startet forkert, som går i stå fordi konsekvensen af at ændre den forkerte start er dyr. Med hensyn til de tre år har du nok rigtig meget ret, men som jeg også skrev, bør man vel have en tre års horisont inden man starter.

Mvh

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)