Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at finde en flot skrifttype til visitkort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

Nogen der kan hjælpe mig med at vælge en flot, simpel og elegant skrifttype til visitkort. Nogle skrifttyper er gode til skærm, andre gode til tryk.

Jeg kender ikke forskellen på disse to og søger bare noget simpelt og flot, kan nogen anbefale et par skrift typer? 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:16

Tusind tak Smile

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 21:25

Jeg ville benytte mig af gratis fonte fra sites som http://losttype.com/browse/ eller http://www.fontsquirrel.com/ 

De har mange rigtig fine skrifttyper at vælge imellem, som du kan hente ned og installere uden det koster dig en krone. Fonte som Helvetica, Frutiger osv. koster penge (og tro mig, at hele Helvetica familien koster knaster).

BTW: Fonten "Museo"  er rigtig fin og velegnet til mange forskellige ting... og også gratis.

/Tommy

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:35

Jeg må tilslutte mig Helvetica Neue, den skrifttype er intet mindre end perfekt :-)

Her er mit seneste visitkort:

På forsiden har jeg brugt en gratis font der hedder Kstexture fra dafont.com (dafont.com/kstexture.font)

Bagsiden er Helvetica Neue i ultramager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21

IVIT:

Nogen der kan hjælpe mig med at vælge en flot, simpel og elegant skrifttype til visitkort. Nogle skrifttyper er gode til skærm, andre gode til tryk.

Jeg kender ikke forskellen på disse to og søger bare noget simpelt og flot, kan nogen anbefale et par skrift typer? 

Det er lidt som at spørge efter en anbefaling af en bil - uden at fortælle hvad du skal bruge bilen til. Skal du pendle 200 km om dagen, skal du have plads til 4 børn, skal den kunne trække en hestetrailer, skal den være hurtig osv.

Når vi ved lidt mere, hvad det er for et indtryk du gerne vil give, så er det langt lettere at råde dig til en skrifttype. Flot, simpel og elegent kan være rigtig mange ting - Helvetica som er nævnt er utrolig elegant, men hvis du med elegant mener noget i stil med Bickham Script så vil Helvetica være skudt langt forbi.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)